چگونه پاک کردن ماژیک غیر وایت برد

چگونه پاک کردن ماژیک غیر وایت برد

پاک کردن ماژیک غیر وایت برد یکی از مهم‌ترین مسائلی است که بیشتر استفاده‌کنندگان از این تجهیزات دوست دارند در مورد آن اطلاعات داشته باشند. وایت برد‌ها یک ابزار کمک آموزشی، برنامه‌ریزی یا تزئینی عالی هستند، اما با گذشت زمان ممکن است با علائم دائمی و ناخواسته کثیف شوند. استفاده تصادفی از ماژیک غیر قابل پاک شدن سخت‌ترین آثار را بر روی تخته وایت برد برجای می‌گذارد و پاک کردن آن نیازمند استفاده از  حلال ماژیک غیر وایت برد و مواد مخصوص یا به‌کارگیری ترفند‌هایی است که دانستن آن‌ها برای همه کاربردی خواهد بود.

چگونه ماژیک غیر وایت برد را پاک کنیم

به‌عنوان یک قاعده کلی، اکثر افرادی که از انواع تخته وایت برد استفاده می‌کنند می‌دانند که برای اطمینان از آسان تمیز کردن این سطوح باید فقط از ماژیک‌های مخصوص وایت برد استفاده کنند. حال سوالی که پیش می اید ماژیک غیر وایت برد با چی پاک میشه این ماژیک‌ها اصولاً برای برطرف کردن مشکلات ناشی از برجای ماندن آثار نوشته‌ها و اشکال ساخته شده‌اند و در برخی از انواع تخصصی‌تر مانند ماژیک تخته وایت برد شیشه‌ای به‌طور ویژه‌تری با سطوح مورد نظر سازگاری پیدا کرده‌اند.

پاک کردن ماژیک غیر وایت برد

پاک کردن لکه ماژیک از روی لباس

حال ممکن است هنگام استفاده یا هر شریایط دیگر جوهر ماژیک روی لباس شما بریزد و سوال پیش می آید که چگونه لکه جوهر ماژیک از روی لباس پاک کنیم نگران نباشید در زیر چند روش برای حال این مشکل و پاک کردن جوهر وجود دارد .

همچنین بخوانید
آیا وایت برد شیشه ای و گلس برد تفاوتی دارند؟

۱ ترکیب الکل آب جوش و ماده شوینده

۲ استفاده از حلال ها و الکل

۳ استفاده از اسپری مو و الکل

این موارد مراحلی اولیه رای پاک کردن جوهر اژی میباشد.

بااین‌حال همیشه بر اثر بعضی از سهل‌انگاری‌ها یا عدم آشنایی با نکات مهم در زمینه پاک کردن انواع تخته وایت برد، برجای ماندن لکه‌ها و آثار ناخواسته اجتناب‌ناپذیر است. در این مقاله به آموزش نحوه تمیز کردن تخته وایت برد و نکته مهم در خصوص پاک کردن تخته وایت برد با تخته پاک کن می پرداختیم اگر پس از استفاده از ماژیک تخته وایت آن را با تخته پاکن پا کنکنید  به‌طورکلی رد اغلب ماژیک‌ها به‌مرورزمان خشک‌تر می‌شود و پاک کردن آن هم سخت‌تر است، بنابراین اگر زودتر اقدام به پاک کردن آن کنیم استفاده از مواد و محلول‌های پاک‌کننده قوی لازم نخواهد بود. در مورد ماژیک‌های وایت برد هم این قاعده وجود دارد و آثاری که چندین روز بر روی تخته باقی می‌مانند توسط تخته پاک کن سخت‌تر از بین ‌می‌روند.

مراحل انجام کار و نحوه تمیز کردن تخته وایت برد

  1. تمیز کردن تخته وایت برد به شکل معمول با تخته پاک کن و شناسایی نوع لکه یا رد آثار به‌جامانده.
  2.  استفاده از محلول مخصوص تمیز کردن گلس برد  که با ترکیبات و نشان‌های مختلف در دسترس است.
  3.  در صورت در دسترس نبودن محلول مخصوص پاک‌کننده یا مؤثر نبودن آن، انتخاب مواد و ابزار جایگزین برای پاک کردن ماژیک غیر وایت برد یا هر رد دیگری که موجب کثیفی سطوح وایت برد شده است.
  4. بعد از پاک کردن تخته وایت برد برای از بین آثار مواد و عدم آسیب به سطح تخته، تخته را با یک اسفنج یا پارچه نرم مرطوب پاک کنید.
  5.  تخته را برای بار دوم فقط با آب پاک کنید.
  6.  تخته را کاملاً خشک کنید.
  7. در صورت لزوم فرآیند را تکرار کنید.
همچنین بخوانید
بررسی نحوه ساخت و طراحی تخته وایت برد شیشه ای

استفاده از محلول مخصوص

پاک‌کننده‌های گلس برد  از محلولی حاوی آب و یک حلال قوی ساخته شده‌اند که به کاربران اجازه می‌دهد به‌راحتی علائم ماژیک غیر وایت برد یا کثیفی‌های عمومی تخته وایت برد را پاک کنند. این محلول‌ها به‌راحتی قابل تهیه هستند اما اگر به دلایل مختلف در دسترس نبودند، می‌توان از مواد و محلول‌های جایگزین با همین خاصیت استفاده کرد. محلول ساده آب با الکل‌های صنعتی یا ایزوپروپیل الکل که در محصولاتی مانند اسپری مو موجود است، از جمله این محلول‌های جایگزین هستند. استون یا سایر محلول‌های پاک‌کننده لاک ناخن و همین‌طور مخلوط جوش‌شیرین و سرکه هم در اکثر خانه‌ها وجود دارد یا قابل تهیه است و به‌عنوان جایگزین خوب محلول مخصوص پاک‌کننده تخته وایت برد شیشه ای  شناخته می‌شوند.

پاک کردن ماژیک غیر وایت برد

چگونه ماژیک غیر وایت برد را پاک کنیم

به‌غیراز محلول‌های مخصوص و ترکیبات خانگی بر اساس الکل یا سرکه، دو ترفند ساده دیگر هم برای پاک کردن ماژیک غیر وایت برد وجود دارد که گاهی کارایی بهتری هم نسبت به محلول‌ها دارند.

• استفاده از ماژیک وایت برد برای پاک کردن ماژیک غیر وایت برد:

مواد الکلی که درون همه ماژیک‌های وایت برد استفاده می‌شود به آن‌ها خواص غیرثابت می‌دهد و بر روی رد ماژیک غیر وایت برد تأثیر خورندگی دارد. کافی است که با ماژیک وایت برد روی آثار ناخواسته ماژیک غیر وایت برد را بپوشانیم تا تأثیر حلال آن‌ها را مشاهده کنیم.

پاک کردن ماژیک غیر وایت برد

• استفاده از خمیردندان برای پاک کردن ماژیک غیر وایت برد:

خمیردندان یک گزینه خوب  است با خاصیت سایشی که دارد بر روی آثار اغلب ماژیک‌های غیر وایت برد موثر است. کافی است مقدار کمی خمیردندان را روی سطح مورد نظر قرار دهیم و بعد با یک تکه اسفنج یا پارچه لطیف مالش دهیم.

اهمیت نحوه تمیز کردن تخته وایت برد برای افزایش دوام آن

تمیز کردن مرتب تخته وایت برد برای حفظ و نگه‌داری از تخته وایت برد شیشه‌ای یا هر نوع دیگر این وسایل کاربردی ضروری است. در این وسایل هم مانند هر وسیله دیگری مراقبت و نگه‌داری نقش اساسی در افزایش دوام و طول عمر ایفا می‌کند. بسته به جنس وایت برد، استفاده از حلال‌های پاک‌کننده ممکن است به سطوح این تجهیزات در طولانی‌مدت آسیب برساند، پس رعایت نکات نگه‌داری و انتخاب روش و نحوه تمیز کردن صحیح تخته وایت برد بر دوام آن‌ها موثر است.

همچنین بخوانید
چه تخته وایت بردی برای اتاق مدیریت مناسب است؟

سوالات متداول چگونه پاک کردن ماژیک غیر وایت برد

به‌عنوان یک قاعده کلی، اکثر افرادی که از انواع تخته وایت برد استفاده می‌کنند می‌دانند که برای اطمینان از آسان تمیز کردن این سطوح باید فقط از ماژیک‌های مخصوص وایت برد استفاده کنند. این ماژیک‌ها اصولاً برای برطرف کردن مشکلات ناشی از برجای ماندن آثار نوشته‌ها و اشکال ساخته شده‌اند و در برخی از انواع تخصصی‌تر مانند ماژیک تخته وایت برد شیشه‌ای به‌طور ویژه‌تری با سطوح مورد نظر سازگاری پیدا کرده‌اند.
تمیز کردن تخته وایت برد به شکل معمول با تخته پاک کن و شناسایی نوع لکه یا رد آثار به‌جامانده. استفاده از محلول مخصوص تمیز کردن گلس برد که با ترکیبات و نشان‌های مختلف در دسترس است. در صورت در دسترس نبودن محلول مخصوص پاک‌کننده یا مؤثر نبودن آن، انتخاب مواد و ابزار جایگزین برای پاک کردن ماژیک غیر وایت برد یا هر رد دیگری که موجب کثیفی سطوح وایت برد شده است. بعد از پاک کردن تخته وایت برد برای از بین آثار مواد و عدم آسیب به سطح تخته، تخته را با یک اسفنج یا پارچه نرم مرطوب پاک کنید. تخته را برای بار دوم فقط با آب پاک کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ارتباط با ما

info[at]inko-glassboard.com

تهران، خیابان انقلاب، خیابان ابوریحان، خیابان روانمهر، پلاک ۴۶

تهران، خیابان انقلاب، خیابان ابوریحان، خیابان روانمهر، پلاک ۴۶