معرفی میز نقشه کشی مناسب معماران وآرشیتکت + انواع ومزایا

معرفی میز نقشه کشی مناسب معماران وآرشیتکت + انواع ومزایا

اگر به کارهای طراحی و نقشه کشی علاقه مند بوده باشید، احتمالا بارها در مورد میز نقشه کشی شنیده اید. به میزهای نقشه کشی، میز طراحی، میز معماری، میز رسم و میز مهندسی نیز می گویند. با وجود استفاده روز افزون نرم افزارهای کامپیوتری برای طراحی، این میزها هنوز توانسته اند جایگاه پراهمیت خود را حفظ نمایند. زیرا این میزها توانسته اند مزیت های فراوانی برای استفاده کنندگان خود به ارمغان بیاورند. اگر قصد خرید میز رسم را دارید، ابتدا باید به خوبی با ویژگی ها و مشخصات، انواع آن و قیمت آن آشنا شوید. در این مقاله به صورت کامل به معرفی میز نقشه کشی خواهیم پرداخت.

میز نقشه کشی چیست؟

میز نقشه کشی میزی است که برای انجام نقشه کشی و طراحی طرح های مختلف روی کاغذ به کار می رود. اگر در زمینه طراحی یا نقشه کشی فعالیت دارید، می توانید کاغذ مورد نظر خود را روی صفحه میز قرار داده و به طراحی بپردازید. فرق بزرگ این میزها با میزهای معمولی در نحوه طراحی و ساختار آن ها است. در واقع سطح این میزها به صورت شیبدار و زاویه دار تولید می شود. این شیب این امکان را به شما می دهد که ساعت ها بدون خستگی، کمردرد، ناراحتی ستون فقرات و گردن به طراحی پروژه خود بپردازید.

 

میز نقشه کشی

 

ویژگی های میز نقشه کشی کدامند؟

میز نقشه کشی دارای ویژگی های منحصر به فردی است که آن را از سایر میزهای دیگر جدا می کند. اولین ویژگی این میز، دارا بودن قابلیت تنظیم ارتفاع و تنظیم زاویه صفحه میز است. در واقع شما می توانید با توجه به قد و ارتفاع صندلی خود، ارتفاع و زاویه میز را تنظیم کنید. دومین ویژگی این میزها، استحکام و مقاومت بسیار بالا است.

در واقع برای ساخت این میزها از بهترین متریال ها استفاده می شود. درنتیجه پایه ها و سایر اجزای این میز بسیار محکم و بادوام می باشند. ضدخش بودن صفحه این میزها باعث می شود تا شما بدون هیچ نگرانی از آسیب زدن به میز به کار طراحی خود بپردازید.

همچنین بخوانید
شیشه بجای تخته وایت برد

مشخصات و اجزای میز نقشه کشی

مشخصات و اجزای میز نقشه کشی با توجه به نوع آن می تواند متفاوت باشد. اما به صورت کلی این میز دارای یک صفحه اصلی و دو عدد پایه محکم برای نگهداری صفحه میز است. در انواع حرفه ای این میزها لامپ مخصوصی وجود دارد که موجب روشن شدن صفحه میز می شود. شلف مخصوص و کشو نگهداری وسایل از اجزای دیگر این میزها می باشند.

میز نقشه کشی چه کاربردهایی دارد؟

یکی از دلایلی محبوب بودن میز نقشه کشی، کاربردهای متنوع و فوق العاده آن است. هنرمندان، گرافیست ها، طراحان، مهندسان، دانشجویان، نقاشان و حتی نویسندگان می توانند از این میز استفاده کنند. می توانید برای مطالعه نقشه هایی با ابعاد بزرگ و کتاب هایی قدیمی با فرمت بزرگ از این میز بهره ببرید. برای طراحی تصاویر فنی بر روی کاغذهای بزرگ قطعا به یک میز نقشه کشی نیاز پیدا خواهید کرد.

به صورت کلی در هر جا نیاز باشد اعمالی روی کاغذ هایی با سایز بزرگ صورت گیرد، میز رسم یا میز مهندسی می تواند بسیار کاربردی باشد. همان طور که وجود یک گلس برد یا تخته وایت شیشه ای مغناطیسی برای هر آفیسی لازم است، وجود این میز هم ضروری می باشد.

انواع میز نقشه کشی و ابعاد مختلف

میز نقشه کشی را بر اساس پارامترهای مختلفی دسته بندی می کنند. این میزها در جنس ها، کاربردها و ابعاد مختلفی ساخته می شوند. میز طراحی بر اساس جنس شامل انواع میز چوبی، میز فلزی و میز ترکیبی می باشند. میزها فلزی به دلیل استحکام و طول عمر و قیمت مناسب از محبوبیت بیشتر برخوردار هستند.

از نظر کاربرد این میزها به انواع معمولی و انواع حرفه ای دسته بندی می شوند که در ادامه به معرفی ویژگی های هر کدام می پردازیم. همچنین میزهای نقشه کشی را در ابعاد مختلفی می سازند. این تنوع در ابعاد باعث شده تا همه افراد با ویژگی های بدنی و نیاز متفاوت بتوانند از این میزها بهره مند شوند. ابعاد مختلف میز نقشه کشی عبارتند از:

  • میز ۵۰×۷۰
  • میز ۶۰×۹۰
  • میز ۷۰×۱۰۰
  • میز ۸۰×۱۰۰
  • میز ۸۰×۱۲۰
  • میز ۱۰۰×۱۵۰
همچنین بخوانید
تجهیزات جانبی تخته وایت برد شیشه ای

میز نقشه کشی معمولی

میز نقشه کشی معمولی جزو ساده ترین وابتدایی ترین انواع میزهای نقشه کشی می باشد که طرفداران زیادی دارد. این نوع میز از میزهای حرفه ای پرکاربردتر هستند. این میزها دارای قابلیت تنظیم ارتفاع و تنظیم زاویه صفحه میز می باشند. همچنین یک نوار مخصوص در پایین صفحه میز برای نگهداری قلم ها و سایر وسایل وجود دارد.
این میزها با قابلیت مونتاژ و دمونتاژ ساخته می شوند. معمولا برای ساخت صفحه این میزها از چوب MDF و برای ساخت پایه ها و سایر اجزا از پروفیل های ضخیم بهره می برند. این میز برای دانشجویان رشته های طراحی، نقشه کشی، معماری و … بهترین گزینه است.

میز نقشه کشی  دست دوم

به طور خلاصه، میز نقشه کشی دست دوم، یک ابزار مهم برای کاربران مهندسی، معماری و طراحی است که دارای ویژگی‌های متعددی است که به کاربران این امکان را می‌دهد که با راحتی و اطمینان بیشتری کار خود را انجام دهند.

ویژگی های میز نقشه کشی

 

میز نقشه کشی چوبی

میز نقشه کشی چوبی

 

میز نقشه کشی دست دوم، یک ابزار مهم برای کاربران مهندسی، معماری و طراحی است که دارای ویژگی‌های متعددی است. ویژگی‌هایی که در میز نقشه کشی دست دوم می‌توان یافت، شامل موارد زیر می‌شود:

اندازه و ابعاد:

میز نقشه کشی دست دوم معمولاً دارای ابعاد بزرگ و مناسب برای کاربردهای نقشه کشی و طراحی است. اندازه این میز‌ها بین ۸۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر در طول و ۶۰ تا ۱۰۰ سانتیمتر در عرض متغیر است.

مقاومت و پایداری:

میز نقشه کشی دست دوم باید دارای پایداری و مقاومت کافی برای تحمل وزن نقشه‌ها، تجهیزات و لوازم دیگر باشد.

سطح کار:

سطح کار میز نقشه کشی دست دوم باید صاف و مات باشد تا عکس و نقشه‌ها به‌راحتی قابل خواندن باشند. همچنین این سطح باید دارای مقاومت در برابر خط و خش باشد.

دارای قفل:

برخی از میز‌های نقشه کشی دست دوم دارای قفل هستند تا با قفل کردن، نقشه‌ها و لوازم جانبی روی میز نگهداری شوند و جابجا نشوند.

قابلیت تنظیم ارتفاع:

برخی از میز نقشه کشی دست دوم دارای قابلیت تنظیم ارتفاع هستند که این ویژگی به کاربر این امکان را می‌دهد که ارتفاع میز را برای کار بهتر تنظیم کند.

قابل حمل:

برخی از میز نقشه کشی دست دوم دارای قابلیت حمل هستند که این ویژگی به کاربر این امکان را می‌دهد که میز را به سادگی جابجا کند و در محیط‌های مختلف استفاده کند.

همچنین بخوانید
نکات مهم استفاده از ماژیک وایت برد شیشه ای

در کل، میز نقشه کشی نو نیز با این ویژگی‌ها که برای آن ذکر شد،سدق می کند و شما میتوانید با خیال راحت نسبت به بدچه و نیازتان میز مد نظر خود را تهیه و خریداری کنید.

 

میز نقشه کشی حرفه ای

میز نقشه کشی حرفه ای علاوه بر امکانات میز نقشه کشی معمولی، دارای امکانات دیگری نیز می باشد. این میزها دارای صفحه نوری می باشند. یعنی صفحه این میزها دارای نور در زیر خود است که نور را به سمت بالا می تاباند. این گونه زمانی که طرح یا نقشه ای را روی میز قرار می دهید می توانید تمام جزئیات مربوط به آن را ببینید.

همچنین این میزها معمولا دارای کشو و شلف برای نگهداری وسایل مربوط به طراحی و نقشه کشی می باشند. برخی از انواع این میزها قابلیت جابجایی و جمع شدن را دارند. یعنی می توانید آن را ها همراه خود حمل کنید. میز طراحی حرفه ای دارای کیفیت بسیار بالا و نهایت استاندارد در طراحی ارگونومی می باشد.

میز طراحی شیب دار

میزهای طراحی شیب دار نوعی میز تخصصی هستند که برای استفاده توسط معماران، طراحان و هنرمندان طراحی شده اند. آنها دارای یک سطح شیب دار هستند که می توان آن را در زوایای مختلف تنظیم کرد تا به کاربر اجازه دهد تا در حین کار وضعیت ارگونومیک تری داشته باشد.

قیمت میز نقشه کشی ساده

قیمت انواع میز نقشه کشی به عوامل مختلفی بستگی دارد. متریال استفاده شده برای ساخت میز، نوع میز (معمولی یا حرفه ای)، ابعاد میز، نوع پایه ها و … جزء این پارامترها هستند. مسلما هر چه میز باکیفیت تر باشد و ابعاد آن بزرگ تر باشد، قیمت آن بالاتر می رود.

اگر قصد خرید میز نقشه کشی را ندارید، می توانید از تخته وایت برد رومیزی به جای آن استفاده کنید. همچنین می توانید از تخته وایت برد شیشه ای چرخدار برای قرار دادن کاغذهای طراحی و انجام کارهای خود بهره ببرید. مجموعه اینکو گلس برد یکی از بهترین مجموعه هایی است که بهترین انواع گلس بردها را به مشتریان ارائه می کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ارتباط با ما

info[at]inko-glassboard.com

تهران، خیابان انقلاب، خیابان ابوریحان، خیابان روانمهر، پلاک ۴۶

تهران، خیابان انقلاب، خیابان ابوریحان، خیابان روانمهر، پلاک ۴۶