آموزش نحوه تمیز کردن تخته وایت برد

آموزش نحوه تمیز کردن تخته وایت برد

اهمیت استفاده از تخته‌های وایت برد بر کسی پوشیده نیست. از این تخته‌ها برای نوشتن ایده ها، طراحی، برنامه‌ریزی و … استفاده می‌شود و به دلیل همین استفاده‌های گسترده اهمیت تمیز نگه داشتن آن‌ها نیز دو چندان می‌شود. تمیز نگه داشتن وایت برد و تخته وایت برد شیشه‌ای مغناطیسی تنها به منظور داشتن ظاهری زیبا و بی‌نقص نیست بلکه تمیز بودن آن‌ها می‌تواند از آلوده شدن فرد استفاده کننده به باکتری‌ها و میکروب‌ها جلوگیری کند به همین دلیل بسیار مهم است که با روش‌ها و نکات لازم تمیز کردن تخته های وایت برد به خوبی آشنا باشید ما در این مقاله به نکات ونحوه پاک کردن تخته وایت برد چرداختیم اگر این سوال در ذهنتان است که چگونه تخته وایت برد را تمیز کنیم تا انتهای این مطلب ما همراه باشید.

آموزش نحوه تمیز کردن تخته وایت برد

نحوه تمیز کردن تخته وایت برد

راه‌های مختلفی برای تمیز نگه داشتن تخته‌های وایت برد شیشه ای  و گلس برد وجود دارد. به عنوان مثال سعی کنید به صورت یک روز در میان تخته را تمیز کنید. برای این کار بهتر است از یک پاک کن مخصوص وایت برد استفاده کنید. پاک کن‌های مخصوص وایت برد بیشتر نوشته‌های تازه روی تخته را به خوبی پاک می‌کند اما برای پاک کردن نوشته‌های قدیمی‌تری که بیش از چند روز است که باقی‌مانده‌اند چندان مناسب نیست.

همچنین بخوانید
معرفی میز نقشه کشی مناسب معماران وآرشیتکت + انواع ومزایا

یک راه دیگر برای تمیز نگه داشتن تخته وایت برد شیشه ای  و معمولی، استفاده از محلول‌های مرطوب است. برای این کار سعی کنید تا یکپارچه یا اسفنج تمیز را با محلولی که تهیه کرده‌اید ترکیب کنید. به عنوان مثال می‌توانید از محلول ترکیب شده از ۵۰ درصد آب لوله کشی و ۵۰ درصد الکل مالشی ایزوپروپیل استفاده کنید. برای این کار با استفاده از پارچه یا اسفنج تهیه شده، محلول را به آرامی بر روی تخته مالش بدهید. در مرحله‌ی بعد، باید پارچه یا اسفنج را با آب به خوبی شست و شو دهید تا محلول از روی آن پاک شود. زمانی که پارچه یا اسفنج از محلول پاک شد، آن را با آب مرطوب کرده و بر روی تخته بمالید و فشار دهید تا تخته نیز از باقی‌مانده‌ی محلول پاک شود. (در صورت تمایل می‌توانید از یک پارچه‌ی مرطوب و تمیز دیگر نیزبرای پاک کردن تخته از محلول استفاده کنید)

آموزش نحوه تمیز کردن تخته وایت برد

راهکارهایی که برای تمیز کردن تخته وایت برد نمی‌دانستید!

راهکارهای متنوع دیگری نیز برای تمیز کردن تخته وایت برد وجود دارد. به عنوان مثال می‌توانید از یک دستمال کاغذی خشک نیز برای تمیز کردن گرد و غباری که بر روی وایت برد قرار گرفته است استفاده کنید. همچنین اگر هر نوع ماده‌ی کثیف دیگری بر روی وایت برد قرار داشت، می‌توانید برای پاک کردن آن از الکل معدنی یا الکل مالشی استفاده کنید.

دیگر راهکار برای تمیز کردن تخته وایت برد، استفاده از سواب‌های پنبه‌ای است. سواب‌های پنبه‌ای می‌توانند به نقاطی که تمیز کردن آن‌ها سخت‌تر است به راحتی نفوذ کرده و آنجا را پاک کنند. مراقب باشید سواب‌های پنبه‌ای که از آن‌ها استفاده می‌کنید زیاد خیس نباشند چون ممکن است اثراتی را بر روی تخته وایت برد باقی بگذارند.

همچنین بخوانید
گلس برد سوپر کلیر ابعاد ۸۰*۱۰۰

پس از تمیز کردن وایت برد اجازه دهید تا در معرض هوا قرار گرفته تا به صورت کامل خشک شود. نکته‌ی مهم دیگر این است که قبل از نوشتن بر روی وایت برد اطمینان حاصل کنید که ماژیک مورد استفاده شما حتماً خشک باشد.

محلول پاک کننده تخته وایت برد

از برخی محلول‌ها نیز می‌توان برای تمیز کردن وایت برد استفاده کرد که در ادامه مهم‌ترین آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

الکل‌ها

الکل‌ها در حقیقت دسته‌ای از ترکیبات آلی هستند که شامل گروه‌های هیدروکسیل هستند. از الکل‌ها می‌توان به عنوان حلال برای تمیز کردن تخته‌های وایت برد استفاده کرد. الکل‌ها در پاک کردن وایت بردها بسیار مؤثر هستند و می‌توانند هر گونه چربی یا آلودگی را از روی تخته پاک کنند. یکی از رایج‌ترین انواع الکل برای تمیز کردن وایت برد، ایزوپروپیل است. ایزوپروپیل الکل مایعی بی‌رنگ و شفاف با بویی بسیار قوی است. این الکل بیشتر به عنوان یک ضد عفونی کننده و نگهدارنده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استون

استون نوعی مایع فاقد رنگ است که دارای بویی بسیار قوی بوده که شباهت زیادی به بوی پاک کننده لاک ناخن دارد. از این ماده به عنوان حلال و به صورت گسترده برای پاک کردن وایت برد استفاده می‌شود. با استفاده از آن می‌توانید اثر انگشت‌های باقی‌مانده بر روی تخته را نیز به خوبی پاک کنید. روش استفاده از آن ساده و به این صورت است که آن را بر روی نقطه‌ی مورد نظر به آرامی مالش می‌دهید و سپس با آب می‌شویید.

همچنین بخوانید
محلول پاک کننده تخته وایت برد

ایزوپروپانول

ایزوپروپانول مایعی قابل اشتعال و شفاف بوده که بوی آن بسیار شبیه الکل است. این محلول نیز می‌تواند به خوبی وایت برد را تمیز کند. می‌توان این مایع را با پارچه‌ای آغشته کرده و بر روی تخته مالید و پس از تمام شدن فرآیند پاکسازی، سطح تخته را با آب شست.

آموزش نحوه تمیز کردن تخته وایت برد

کلام آخر

در این مطلب به برسی  نحوه تمیز کردن  انواع تخته وایت مانند تخته وایت برد چرخدار ومغناطیسی  پرداختیم   شرکت اینکو گلس تولید کننده انواع گلس برد در ایران است چنانچه  قصد خرید یا نصب  تخته وایت برد را داشتید با شماره : ۰۹۱۹۲۰۹۴۸۸۲ تماس بگیرید.

سوالات متداول آموزش نحوه تمیز کردن تخته وایت برد

راه‌های مختلفی برای تمیز نگه داشتن تخته‌های وایت برد شیشه ای و گلس برد وجود دارد. سعی کنید در فواصل کوتاه تخته را تمیز کنید. از تخته پاک کن مخصوص برای پاک کردن نوشته های تازه استفاده کنید برای تمیز کردن گلس برد از محلول پاک کننده تخته وایت برد استفاده کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ارتباط با ما

info[at]inko-glassboard.com

تهران، خیابان انقلاب، خیابان ابوریحان، خیابان روانمهر، پلاک ۴۶

تهران، خیابان انقلاب، خیابان ابوریحان، خیابان روانمهر، پلاک ۴۶