رول کاغذی چه کاربردی دارد؟

رول کاغذی چه کاربردی دارد؟

رول کاغذی، ورقه با کیفیتی است که با کاغذهای معمولی فرق دارد و کاربردهای مهمی در زندگی انسان دارند. این کاغذها با فناوری ‌که در آن بکار رفته است بر اثر گرمای دستگاهی که از آن استفاده می شود به آسانی داده های روی آن چاپ می شود. این رول ها با توجه به نوع کاربرد آنها در اندازه های متنوعی ساخته می شود. گاهی به درخواست اشخاص در سایز های سفارشی تولید می شود از جمله در عرض ۵۷، ۷۵ و ۷۹ و با مغزی ۲۵، ۱۰، ۱۲.

کاربرد رول حرارتی برای دستگاه های که در دست عامه مردم به وفور یافته می شود از جمله کارت خوان و صندوق و …می باشد. روکش این رول ها از مواد شیمیایی مخصوص ترکیب شده همراه با رنگ فلوئوران آغشته شده است. هنگامی که رول در دستگاه قرار گرفته می شود بر اثر گرمای بالاتر از دمای ذوب خود رنگ آن با اسید حاصل شده واکنش نشان می دهد.

کاربرد رول کاغذی

با توجه به تنوع زیاد رول کاغذی در بازار به طور قطعی کاربرد های مختلفی نیز دارد. هر اندازه و سایزی و با هر متراژی از این محصول قطعا دستگاهی برای بکار بردن این رول وجود دارد. با توجه به کاربرهای زیاد این رول ها، کاربر آنها را با طبقه بندی رول ها تشریح خواهیم نمود.

همچنین بخوانید
چگونه پاك كردن ماژيك غير وايت برد

رول کاغذی چه کاربردی دارد؟

  •  رول صندوق

رول صندوق (مانند تخته وایت برد شیشه ای) در انواع صندوق های پول فروشگاهی کاربرد دارد. همچنین در پهنای ۸۰ میلیمتری و طول های ۵۰ و ۵۵ و ۶۰ و ۵۵ ساخته می شود. از ویژگی این رول ها می توان به خوانا بودن در چاپ، برای چاپگر های متنوعی استفاده می شود، به هد چاپگر آسیب نخواهد رساند، می توان اشاره کرد. در نهایت این صندوق ها چون در کل دنیا کاربرد دارند در نتیجه در تولید رول های آنها، سایز های استانداردی وجود دارند که باید رعایت گردد.

  •  رول ترازو

اندازه های ۴۴ و ۵۴ و ۵۷ میلیمتری مربوط به رول مخصوص ترازو و دستگاه پوز است. برای دستگاه پوز یا همان کارت خوان های سیار رول ۵۷ میلیمتری استفاده می شود. اما برای دستگاه ترازو و دستگاه ماشین حساب از رول های با اندازه ۴۴ و ۵۴ استفاده می شود.

  •  رول پزشکی

رول های تولید شده در سایز های ۱۱۰ و ۵۹ و ۵۶ میلیمتری برای مصارف پزشکی و دستگاه های موجود در آزمایشگاه ها استفاده می شوند.

  •  رول دادن نوبت

تولید رول ها مانند گلس برد در اندازه های متنوع با توجه به دستگاه های خودپرداز بانکی یا دستگاه های دادن نوبت در بیمارستان یا بانک ها یا… انجام می شوند.

  •  رول قبض مشتری

یکی از تکنولوژی هایی که امروز در سطح جهان بکار گرفته می شود دستگاهی است که بدون وجود نیروی انسانی یا با وجود حداقل یک نفر، در جهت صدور صورت حساب یا رسید به ارباب رجوع انجام وظیفه می کند. این دستگاه ها از جمله بنکیت، هیوسانگ، راویس و … با رول هایی در اندازها و سایز های متناسب با دستگاه تولید می شوند.

همچنین بخوانید
شیشه سکوریت یا شیشه نشکن چیست؟

رول کاغذی چه کاربردی دارد؟

مزیت های بکار بردن رول کاغذی

  • بکار بردن دستگاه های که از رول کاغذی استفاده می کنند از امتیازهای متنوعی برخوردار است. این برتری ها را میتوان به شرح زیر بیان نمود:
  • با سرعت بیشتری می توان رسید ها و صورت حساب ها را چاپ کرد.
  • به صرفه بودن در مواد مصرفی بکار رفته و چاپ
  •  اطلاعات چاپ شده کاملا مشخص و با کیفیت است.
  •  دستگاه این رول ها در اندازه های کوچکی ساخته می شوند.
  •  عمر مفید بالا و صرفه جوی در نیروی انسانی و عدم نیاز به شارژ از ویژگی های این دستگاه می باشد.

برای بکار بردن رول کاغذی باید چه فاکتورهایی در نظر داشته باشیم؟

قبل از بکار بردن رول کاغذی باید نسبت به مرغوبیت کاغذ ان مطمئن شویم. چرا که با وجود تنوع در کیفیت و برند این محصول که به در بازار موجود است محصول بی کیفیت سبب آسیب رساندن به دستگاه می شود. انتخاب کاغذ مرغوب و بدون پرز و با ضخامت کم عمر مفید دستگاه را افزایش خواهد داد.

قیمت رول کاغذی

رول کاغذی تنها محصولی است که برای نوشتن روی آن نیازی به جوهر نیست. این محصول بیشتر در بانکها، صندوق های فروشگاهی، داروخانه ها، بیمارستان ها و … استفاده می شود. قیمت این محصول با توجه کیفیت کاغذ، سایز، متراژ و نوع کاربرد آن متفاوت است. برای کسب اطلاعات بیشتر از قیمت این محصول مانند تخته وایت برد شیشه ای رنگی می توانید از طریق شماره ۰۹۱۹۲۰۹۴۸۸۲ جهت خرید واستعلام  قیمت با مشاورین فروش شرکت اینکو درارتباط باشید.

همچنین بخوانید
چگونه ماژیک وایت برد را پررنگ کنیم؟

رول کاغذی چه کاربردی دارد؟

سخن آخر

در بکار بردن این رول کاغذی باید متقاضی دقت نماید این محصول در کیفیت های متنوعی تولید می شود که با توجه به برند شرکت های تولیدکنندگان کیفیت متفاوت است. اکثر شرکت ها برای جذب مشتری و افزایش فروش خود در تلاش هستند که بهترین مواد اولیه استفاده کنند تا مرغوب ترین محصول را تولید کنند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ارتباط با ما

info[at]inko-glassboard.com

تهران، خیابان انقلاب، خیابان ابوریحان، خیابان روانمهر، پلاک ۴۶

تهران، خیابان انقلاب، خیابان ابوریحان، خیابان روانمهر، پلاک ۴۶