روش های پاک کردن لکه‌ ماژیک از روی لباس و پارچه

روش های پاک کردن لکه‌ ماژیک از روی لباس و پارچه

اگر در کلاس درس دانشگاه و مدرسه یا دفتر کار خود از گلس برد و ماژیک استفاده می‌کنید بعد از پایان کار و تدریس ممکن است لکه‌‌ای از ماژیک روی لباس شما ایجاد شود. ماژیک تخته وایت برد شیشه‌ای رنگی و سفید حاوی رنگدانه بوده و اگر روی لباس شما بریزد، سریع به الیاف زیر لباس نفوذ پیدا می‌کند. برای این که لکه ماژیک تخته وایت برد شیشه‌ای مغناطیسی که روی لباس شما ایجاد شده را از بین ببرید از ترفندهای زیر می‌توانید، استفاده کنید:

راهنمای گام به گام پاک کردن لکه ماژیک

برای از بین بردن رنگدانه‌های ماژیک باید از موادی استفاده کنید که باعث تجزیه شدن الکل و روغن می‌شوند. برای پاک کردن لکه ماژیک از مایع دستشویی آنتی باکتریال و اسپری مو می‌توانید، استفاده کنید؛ چون این محصولات بر پایه الکل هستند. راهنمای گام به گام برای از بین بردن لکه ماژیک شامل مراحل زیر می‌شوند:

• به محض این که لکه ماژیکی روی لباس شما ایجاد شد اقدام به پاک کردن آن کنید؛ چون اگر لکه خشک شود پاک کردن آن سخت‌تر خواهد شد.

• اگر لکه ایجاد شده خشک نشده باید از روی پارچه یا لباس مقدار اضافی جوهر آن را با استفاده از پارچه میکروفایبر تمیز کنید. برای این منظور از دستمال کاغذی استفاده نکنید؛ چون دستمال کاغذی خرد می‌شود و روی لباس باقی می‌ماند.

• حلال یا شوینده‌ای که قصد استفاده از آن‌ها را دارید باید اطمینان یابید که هیچ گونه آسیبی به لباس وارد نمی‌کنند. برای این منظور قبل از استفاده باید روی قسمتی از لباس مورد نظر امتحان شوند. از انواع شوینده برای لباس‌های نخی و الیاف مصنوعی می‌توانید، استفاده کنید. برای استفاده از مواد شوینده بر روی لباس‌های ظریف باید ابتدا روی لباس مورد نظر ماده شوینده امتحان شود.

همچنین بخوانید
8 تا از کاربری های فوق العاده تخته وایت برد مغناطیسی

• برای از بین بردن لکه ماژیک باید ماده شوینده یا حلال مورد نظر را روی لکه بریزید و بگذارید به مدت ۱۵دقیقه روی لباس باقی بماند.

• در مرحله بعد باید لباس را با ماشین لباسشویی بشویید و از قرص لباسشویی برای شستن لباس‌ استفاده کنید؛ چون این قرص‌ها دارای ترکیبات پاک کنندگی قوی هستند و می‌توانند به راحتی لکه‌ها را از بین ببرند.
• تا جایی که امکان است لباس را جدا از دیگر لباس‌ها بشویید تا دیگر لباس‌ها لکه‌دار نشوند. در حداکثر دمای که برای شستن لباس ذکر شده یا در دمای ۳۰ درجه لباس را بشویید.

پاک کردن لکه‌ ماژیک

روش‌های پاک کردن لکه‌ ماژیک از روی لباس و پارچه

برای پاک کردن لکه ماژیک روی لباس ابتدا باید نوع ماژیک را تشخیص دهید. دو نوع ماژیک وجود دارد. یکی ماژیک تخته وایت برد (ماژیک معمولی) و یکی دیگر ماژیک‌های دائمی هستند که به سختی پاک می‌شوند. برای از بین بردن لکه ماژیک بر روی لباس باید مراحل زیر طی شود:

• ابتدا باید روی دستمال مقداری الکل بریزید؛ سپس دستمال را با حرکات ضربه‌ای روی لکه ماژیک بکشید. برای این که لکه روی دیگر قسمت‌های لباس پخش نشود و از بیشتر شدن لکه جلوگیری شود به هیچ عنوان به صورت رفت و برگشتی پارچه را روی سطح نکشید.

• اگر الکل لکه ماژیک را کاملا از بین نبرد باید از حلال دیگری استفاده کنید. یکی از این حلال‌ها اسپری مو بدون روغن است؛ چون روغن می‌تواند روی لباس و پارچه لکه جدیدی را ایجاد نماید. برای از بین بردن لکه ابتدا باید اسپری مو را روی لکه اسپری کنید؛ سپس با برس مسواک روی لکه بکشید تا لکه ماژیک ایجاد شده روی لباس از بین برود.

همچنین بخوانید
تفاوت تخته وایت برد فیلیپ چارت با گلس برد

• در مرحله آخر به مدت چند دقیقه دستمالی که به الکل آغشته شده را دوباره به صورت حرکات ضربه‌ای روی لکه ماژیک بکشید.

• استفاده از سرکه سفید و الکل:

حداکثر لکه‌های حاصل از ماژیک تخته وایت برد با ترکیب سرکه سفید و الکل از بین می‌روند. برای استفاده از این روش ابتدا باید پشت لکه ایجاد شده روی لباس پارچه یا حوله تمیزی را پهن کنید. در مرحله بعد باید مقدار زیادی الکل را به پنبه آغشته کنید و همیشه سعی نمایید، مقدار الکل بیشتر از سرکه باشد. سپس پنبه‌ای که به الکل آغشته شده را باید روی لکه لباس مالش دهید. در مرحله بعد داخل آب گرم مقداری سرکه بریزید و لباس که لکه گرفته را داخل آن قرار دهید و بگذارید داخل ترکیب آب گرم و سرکه لباس به مدت ۱۵دقیقه خیس بخورد.

• مایع شستشوی روغنی یا صابون:

برای این که لکه جوهر ماژیک را سریع از روی لباس پاک کنید موثرترین روش استفاده از مایع شست و شوی حاوی روغن یا صابون روغنی است. برای استفاده از این روش باید پارچه یا حوله تمیزی را پشت لکه ایجاد شده روی لباس پهن کنید. مقداری صابون روغنی یا مایع شست و شویی روغنی را روی لکه بریزید و بگذارید مدتی بماند.

• استفاده از ضد عفونی کننده دست:

ضد عفونی کننده دست می‌تواند لکه ماژیک روی لباس را از بین ببرد؛ چون از الکل تولید شده است. برای استفاده از این روش کافی است روی لکه کمی مایع ضد عفونی کننده دست بریزید به طوری که کاملا روی دست را بپوشاند.
سپس به مدت یک دقیقه پنبه یا حوله‌ تمیزی را روی لکه مالش دهید. به مدت ۱۵دقیقه بگذارید ضد عفونی کننده دست روی لکه باقی بماند.

همچنین بخوانید
تخته وایت برد شیشه ای چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

حلال ماژیک وایت برد

چگونه پاک کردن ماژیک غیر وایت برد یکی از مهم‌ترین مسائلی است که تمام افرادی که گلس برد استفاده می‌کنند، علاقمند هستند اطلاعاتی را در مورد آن کسب کنند. برای پاک کردن ماژیک غیر وایت برد از روش‌های زیر می‌توانید، استفاده کنید

پاک کردن لکه ماژیک از روی لباس سفید

لکه ماژیک روی لباس سفید می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد، زیرا به راحتی قابل مشاهده است. با این حال، با استفاده از روش‌های صحیح می‌توان این لکه‌ها را به طور موثر پاک کرد.نحوه پاک کردن لکه ماژیک از روی لباس سفید هماننده روش ها بالا امکان پذیر است، اما در هنگام انجام این کار باید به چند نکته ضروری توجه داشته باشید.

نکات مهم برای پاک کردن لکه ماژیک از روی لباس سفید

  • هرچه زودتر اقدام به پاک کردن لکه کنید، احتمال تمیز شدن بیشتر است.
  • از مالیدن لکه خودداری کنید، زیرا این کار باعث پخش شدن آن می‌شود.
  • قبل از استفاده از هر روشی، آن را روی یک قسمت کوچک و نامحسوس از لباس آزمایش کنید تا مطمئن شوید به الیاف لباس آسیب نمی‌رساند.

 پاک کردن لکه‌ ماژیک

استفاده از محلول مخصوص

برای از بین بردن لکه ماژیک غیر گلس برد و کثیفی‌های وایت برد باید از پاک کننده‌های تخته وایت برد استفاده کرد. این پاک کننده‌ها ترکیبی از یک حلال قوی و حاوی آب هستند. به جای محلول پاک کننده تخته وایت برد می‌توانید از مخلوط جوش شیرین و سرکه، محصولاتی مانند اسپری مو که دارای الکل صنعتی (ایزوپروپیل) و محلول ساده آب هستند، استفاده کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ارتباط با ما

info[at]inko-glassboard.com

تهران، خیابان انقلاب، خیابان ابوریحان، خیابان روانمهر، پلاک ۴۶

تهران، خیابان انقلاب، خیابان ابوریحان، خیابان روانمهر، پلاک ۴۶