راهنمای نصب وایت برد شیشه ای

راهنمای نصب وایت برد شیشه ای

داشتن یک وایت برد حرفه ای باعث می شود که فضاهای آموزشی استفاده ویژه ای از‌ آن ببرند. به همین جهت بهتر است که یک تخته  وایت برد شیشه ای مناسب بخرید و برای نصب آن اقدامات لازم را انجام دهید. ذکر این مورد ضروری است که نصب وایت برد نیز نیازمند اصول خاصی است که هر کدام آن ها باید با دقت هر چه تمام رعایت شوند. از همین رو در این مطلب قصد داریم تا بیشتر با روش نصب آن آشنایی پیدا کنیم. با توجه به شرایط ویژه ای که در این قسمت وجود دارد، حتما اصول نصب را به طور کلی یاد بگیرید.

راهنمای نصب وایت برد

نصب تخته وایت برد شیشه ای مرحله به مرحله به شرح:

امروزه استفاده از وایت برد شیشه ای در رنگ بندی های گوناگون که محبوب ترین آن  می توان به  وایت برد شیشه ای مشکی در بسیاری از مجموعه های آموزشی رواج یافته است که نشان دهنده ارزش و اهمیت بالای آن است. زمانی که شما یک تخته وایت برد شیشه ای مغناطیسی داشته باشید، به راحتی می توانید ساعت ها در آن آموزش برگزار کنید.

بعد از اینکه وایت برد را بر روی دیوار قرار دادید، باید با استفاده از دلر و رولپلاک آن را به دیوار بچسبانید. تمامی این مراحل باید به صورت دقیق صورت بگیرد تا در آن اشکالی به وجود نیاید. در هنگام نصب گلس برد حتما محتاطانه عمل کنید تا به وایت برد شما آسیبی وارد نشود. درست است که این محصول تا جایی که امکان دارد مستحکم ساخته شده است ولی با این حال باز هم مواظب باشید که آسیب بیشتری به آن وارد نگردد.در ادامه به صورت کامل تمام مراحل  نصب تخته وایت برد را برای شما بیان میکنیم  .

  • • برای نصب تخته وایت برد در مرحله اول باید ارتفاع تخته وایت برد مشخص شود، یعنی ارتفاع بخش انتهای گلس برد تا زمین باید مشخص و علامت گذاری گردد.
  • • در مرحله دوم تراز کردن حاشیه های وایت برد باید انجام شود برای این منظور یک خط صاف افقی از نقطه مشخص شده به کمک یک تراز سالم باید کشیده شود.
  • • در مرحله سوم، مشخص کردن محل پیچ ها است در این جا باید محل خط مورد نظر که علامت گذاری آن انجام شده، تخته وایت برد شیشه ای را روی آن قرار دهید و محکم نگاه دارید.
  • • مرحله سوم، علامت گذاری سوراخ ها است که با خودکار یا مداد سوراخ ها باید علامت گذاری شوند و مجددا از روی دیوار تخته وایت برد شیشه ای را بردارید.
  • • سوراخ کردن جای پیچ ها: در این مرحله روی دیوار از مرکز دایره با رعایت تقارن سوراخ های مورد نظر با استفاده از یک دریل مناسب باید ایجاد شود.
  • • به کمک پیچ ها و ادوات دیگر روی سوراخ های ایجاد شده نگه دارنده های تخته وایت برد شیشه ای را نصب کنید.
همچنین بخوانید
آموزش نحوه تمیز کردن تخته وایت برد

راهنمای نصب وایت برد

نکات بسیار مهم در نصب تخته وایت برد شیشه ای

نصب تخته وایت برد شیشه ای مغناطیسی حتما باید با دقت بالایی صورت بگیرد تا بتوان به راحتی از آن استفاده کرد. از همین رو به شما توصیه می شود که حتما برای این کار عوامل مختلفی را در نظر بگیرید. حتما در هنگام نصب تعداد پیچ های مناسب را به کار ببندید تا فشار زیادی به پیچ ها وارد نشود و وزن بین آنها تقسیم شود. همچنین حتما از محکم بودن پیچ ها نیز اطمینان حاصل کنید تا گلس برد به خوبی بر روی دیوار قرار گرفته باشد. برای اینکه در هنگام نصب کار شما آسان تر شود، بهتر است که از افراد دیگری نیز برای آن کمک بگیرید. فراموش نکنید که نصب وایت برد نیز یک کار تخصصی است پس در آن دقت کنید.

وایت برد را در کجا نصب کنیم؟

محل نصب وایت برد همواره یکی از دغدغه های مهم در نصب بوده است. به طور کلی در کلاس های آموزشی یکی از دیوارهای شمالی یا جنوبی برای نصب وایت برد انتخاب می شود. نصب وایت برد باید حتما در جایی انجام شود که همه افراد حاضر در کلاس به آن دید داشته باشند. از همین رو مهم ترین فاکتور برای انتخاب محل نصب میزان دید افراد است که شما باید به این مورد دقت کافی را داشته باشید. معمولا اگر شما وارد اتاق یا کلاس مورد نظر شوید، به راحتی می توانید تشخیص دهید که کدام قسمت برای نصب وایت برد گزینه بهتری است.  هنگامی که شما وارد کلاس یا اتاق مورد نظر می شوید، می توانید به راحتی تشخیص دهید که برای نصب گلس برد کدام قسمت گزینه مناسبی است. تخته وایت برد به دو صورت دیواری یا ایستاده وجود دارد برای کلاس درس یا اتاق جلسه تخته های دیواری به راحتی نصب می شوند. این تخته ها دارای ابزار یا زنجیری هستند که به راحتی روی دیوار آویزان می شوند که این به نوبه خودش از هم به ریختن دکوراسیون محیط جلوگیری می کند. ولی مدل های ایستاده انعطاف پذیری بیشتری دارند و شما می توانید به راحتی آن را حمل کنید و از یک مکان به مکان دیگر آن را جا به جا نمایید.

همچنین بخوانید
چگونه تخته وایت برد مغناطیسی درست کنیم

مشخص کردن ارتفاع تخته وایت برد

در صورتی که شما می خواهید گلس برد را نصب کنید، حتما باید فاکتورهای مختلفی را برای آن در نظر بگیرید که هر کدام آن ها در نوع خود حائز اهمیت هستند. یکی از این عوامل مهم مشخص کردن ارتفاع تخته وایت برد است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. برای تعیین ارتفاع حتما باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید که هر کدام آن ها در نوع خود حائز اهمیت هستند.

تخته وایت برد شیشه ای باید در ارتفاعی نصب شود که افراد زاویه دید خوبی نسبت به آن داشته باشند. یعنی زمانی که یک فرد بر روی صندلی می نشیند، باید تابلو دقیقا جلوی چشمش باشد تا همه چیز را به خوبی مشاهده کند. برای اینکه تعیین ارتفاع نیز به درستی صورت بگیرد، حتما یک نفر از دور آن را چک کند تا مشکلی از این جهت به وجود نیاید.

طریقه نصب تخته وایت برد روی دیوار

نصب تخته وایت برد روی دیوار کار چندان سختی نیست. کافی است با استفاده از یک متر و مداد، محل نصب را مشخص کنید و سپس پیچ ها را در سوراخ های تعبیه شده در پشت تخته وایت برد قرار دهید. برای نصب دقیق تر، می توانید از یک تراز استفاده کنید.

مراحل نصب تخته وایت برد

بر اساس استاندارد ها باید ارتفاع خاصی از دیوار کلاس یا دیوار منزل را در نظر بگیرید؛ سپس علامت گذاری آن را با مداد انجام دهید.

از دیگر مراحل نصب تخته وایت برد به ترتیب به گزینه های زیر می توان اشاره کرد:

  • • در  این مرحله باید روی دیوار ابعاد وایت برد را علامت بزنید؛ سپس روی دیوار محل قرار گیری چهار گوشه ی وایت برد را علامت گذاری نمایید.
  • • از روی وایت برد محل قرار گرفتن میخ، آویز، رول پلاک و غیره را اندازه گیری کنید به عنوان مثال محل نصب میخ ۴ سانتی متر از ضلع جانبی وایت برد و ۴ سانتی متر از ضلع بالا فاصله داشته باشد.
  • • اگر تخته وایت برد شما وزن زیادی دارد باید از رول پلاک استفاده کنید در غیر این صورت وایت برد را با میخ می توانید به دیوار بزنید و آویزان نمایید.
همچنین بخوانید
چگونه تخته پاک کن را تمیز کنیم؟ و چند روش حرفی سریع

طریقه نصب پایه تخته وایت برد

یک دیگر از تخته وایت برد های پرفروش این روزه تخته وایت برد چرخدار می باشد زیرا با ویژگی های که دارد قابلیت جابجای را دارد و مناسب مکان های مختلف می باشد ای نوع تخته وایت برد فرایند نصب آسانی دارد شما کافیست پایه و چرخ های گلس برد چرخ دار را به برد آن متصل کند.
طریقه نصب پایه تخته وایت برد به نوع پایه بستگی دارد. در این بخش به آن می پردازیم.
پایه های ایستاده
پایه اصلی و پایه نگهدارنده. پایه اصلی به زمین پیچ می شود و پایه نگهدارنده، تخته وایت برد را در جای خود نگه می دارد.

پایه نگهدارنده را به پایه اصلی وصل کنید.
تخته وایت برد را در پایه نگهدارنده قرار دهید.
با رعایت این مراحل، می توانید پایه تخته وایت برد خود را به راحتی و به طور صحیح نصب کنید.
برای محکم شدن بیشتر پایه، می توانید از دو پیچ در هر سوراخ استفاده کنید.
اگر پایه تخته وایت برد دارای تنظیمات ارتفاع باشد، آن را به گونه ای تنظیم کنید که تخته وایت برد در ارتفاع مناسبی برای شما قرار داشته باشد.
اگر پایه تخته وایت برد دارای چرخ باشد، آن را به گونه ای تنظیم کنید که تخته وایت برد به راحتی قابل حرکت باشد.

 

تفاوت تخته وایت برد فلیپ چارت با گلس برد

 

سخن پایانی
تخته وایت برد شیشه ای مغناطیسی یکی از بهترین ابزارهای آموزشی به حساب می آید. به همین جهت شما هم می توانید که برای خرید و نصب آن دست به کار شوید. با این حال نصب کردن تخته وایت برد نیز قواعد خاص خود را دارد که باید با دقت صورت گیرد. در این مطلب به طور کامل راهنمای نصب گلس برد به شما ارائه شد که می توانید با استفاده از این اطلاعات نصب تخته وایت برد شیشه ای را انجام دهید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ارتباط با ما

info[at]inko-glassboard.com

تهران، خیابان انقلاب، خیابان ابوریحان، خیابان روانمهر، پلاک ۴۶

تهران، خیابان انقلاب، خیابان ابوریحان، خیابان روانمهر، پلاک ۴۶