شیشه هوشمند یا مات شونده چیست چه مزیایی دارد.

شیشه هوشمند یا مات شونده چیست چه مزیایی دارد.

حتما شما هم تا به حال نام شیشه های هوشمند یا مات شونده را شنیده اید و این سوال برایتان پیش آمده این نوع شیشه ها چه قابلیتی دارند که به آن ها شیشه های هوشمند می گویند؟ همانطور که میدانید این روزها تکنولوژی به اندازه ای پیشرفت کرده که تمام تجهیزات در انواع مختلفی تولید می شوند.

شیشه ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند و شما این روزها شاهد انواع شیشه نظیر شیشه نشکن، شیشه سکوریت، شیشه هوشمند و مات شونده و غیره هستید. ما در این مطالب قصد داریم شیشه های هوشمند یا مات شونده را به شما معرفی کنیم.

شیشه هوشمند یا مات شونده چیست؟

شیشه های هوشمند یا مات شونده نسل جدیدتری از شیشه ها هستند که برای آن ها از سیستم پیشرفته و نوینی استفاده شده است. این سیستم به کاربر این امکان را می دهد تا بتواند در زمان لازم شیشه را شفاف یا مات کند. در واقع شما زمانی که نور بالا نیاز دارید، می توانید شیشه ها را شفاف کرده و در صورت لزوم آن ها را مات کنید.

این نوع طراحی هوشمندانه برای فضاهایی مناسب است که افراد در شرایط خاصی نیاز به حریم خصوصی دارند و لازم است تا شیشه ها مات شوند و در شرایطی نیز شفاف باشند. این ویژگی این نوع شیشه ها باعث شده تا این تجهیزات بسیار محبوب واقع شوند و افراد زیادی برای فضاهای مختلف از آنها استفاده کنند.

شیشه هوشمند یا مات شونده

تکنولوژی شیشه های مات شونده و نحوه عملکرد آن

برای تولید و ساخت شیشه مات شونده از تکنولوژی های بسیار پیشرفته ای استفاده شده است. برای مثال در این شیشه ها پلیمر، نانو و الکترونیک را در کنار یکدیگر به کار برده اند. یون های فعالی که در ساخت این شیشه ها به کار رفته بدین صورت عمل می کنند ک اگر جریان الکتریکی برقرار نشود آن ها به شکل نامنظم در کنار هم قرار گرفته و شیشه را مات می کنند.

همچنین بخوانید
تخته وایت برد هوشمند مناسب چه مکان هایی است؟

در مقابل زمانی که جریان الکتریکی برقرار باشد یون ها به شکل مرتب در کنار یکدیگر قرار گرفته و موجب می شود شیشه به صورت شفاف مشاهده شود. جریان الکتریکی موجود را می توان با استفاده از کلیدهای خاص و یا ریموت قطع و وصل کرد. به عبارتی شما در هر لحظه می توانید به راحتی با فشردن کلیدهای مخصوص شیشه را مات و یا شفاف کنید.

موارد استفاده از شیشه هوشمند

شیشه های هوشمند به گونه ای طراحی شده اند که بتوانند بدون نیاز به پرده و یا یک پوشش جدا می توانند یک حریم خصوصی را برای فضا ایجاد کنند. این شیشه ها را می توان در فضاهای مختلفی استفاده کرد و هر زمان که بخواهید می توانید شیشه را به حالت مات یا شفاف درآورید. با این وجود استفاده از این نوع شیشه ها در برخی از اماکن رایج تر است. به همین علت ما قصد داریم در این بخش موارد استفاده از شیشه هوشمند یا مات شونده را برای شما بیان کنیم.

معمولا در محل هایی مانند صرافی ها، طلافروشی ها، مراکز فروش وسایل قدیمی و عتیقه جات، محل هایی که تجهیزاتی دارند که باید دور از نور خورشید قرار بگیرند، مورد استفاده قرار می گیرند.
سیستم هوشمند این نوع شیشه ها به شما امکان می دهد تا بتوانید در حمام های مستر و پارتیشن بندی فضای داخلی ساختمان نیز از این شیشه ها استفاده کنید. استفاده از این شیشه ها در چنین فضاهایی علاوه بر این که حریم خصوصی را ایجاد می کند، زیبایی دکوراسیون را چند برابر خواهد کرد.
در فضاهای آموزشی که از گلس برد و پروژکتور استفاده می شود، می توان از این شیشه ها به عنوان پرده پروژکتور استفاده کرد. در این صورت با مات کردن این شیشه ها می توانید به خوبی تصاویر ارسال از پروژکتورها را روی آن ها ببینید.

همچنین بخوانید
کاربرد مگنت تخته وایت برد

در اکثر هتل های لوکس برای این که بتوانند در اتاق ها، حمام ها، پنجره های بیرونی، درها، پنجره های اتاق کنفرانس و جلسات، ورودی، بالکن ها و غیره حریم خصوصی ایجاد کنند از این شیشه های هوشمند استفاده می کنند.
در مراکز بهداشتی و درمانی و در درهای بخش های مختلف بیمارستان که نیاز به به استفاده از شیشه های مات است، این شیشه ها را به کار می برند. این شیشه به خصوص در فضایی مانند ICU که لازم است فضا از اشعه X محافظت شود کاربرد دارند.

شیشه هوشمند یا مات شونده

انواع شیشه هوشمند یا مات شونده

شیشه ها هوشمند همچون بسیاری از شیشه های دیگر مثل شیشه سکوریت و سایر مدل ها در انواع مختلفی تولید و عرضه می شوند. اگر بخواهیم این نوع شیشه ها را دسته بندی کنیم باید بگوییم که آن ها از نظر نحوه اجرا به دو دسته تقسیم بندی می شوند. این دو دسته عبارتند از: شیشه های لمینت شده و کریستال مایع.

در شیشه های لمینت شده پنل های طلقی این نوع شیشه به شکل لمینت روی شیشه ها قرار می گیرند. این نوع شیشه های مات یا هوشمند برای فضاهایی با رطوبت کم و عدم دسترسی مناسب است. در نوع کریستال مایع نوعی کریستال های خاص بین دو پنل شیشه ای قرار می گیرند. این امر باعث می شود تا این نوع شیشه ها طول عمر بالایی داشته باشد و به علاوه در برابر رطوبت نیز مقاومت آن بالا رود.

مزایای شیشه هوشمند یا مات شونده چیست؟

استفاده از شیشه های مات شونده مزایای زیادی برای افراد به دنبال دارد. از مهم ترین مزایای استفاده از این نوع شیشه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

همچنین بخوانید
ماژیک فلورسنت چیست

استفاده از شیشه های هوشمند و مات شونده باعث می شود تا افراد بتوانند در هر لحظه حریم خصوصی برای خود ایجاد کنند.
با این که هزینه این نوع شیشه ها تقریبا بالاست، اما با توجه به این که مقاومت بالایی دارند و می توانند تاثیر زیادی در هدر رفت مصرف انرژی داشته باشند، بسیار مقرون به صرفه هستند.
سرعت تبدیل مات شدن و شفاف شدن این شیشه ها بسیار بالا است.
نحوه نگهداری و تمیز کردن این شیشه ها راحت است.

ساخت شیشه مات شونده

 

یکی از مزیت های مهم این شیشه ها این است که در صورت وارد شدن ضربه به آن ها، به صورت یکپارچه می شکنند.
این شیشه ها می توانند به عنوان عایق صدا عمل کنند.
شیشه های هوشمند می توانند اشعه های مضر آفتاب را جذب کنند.
طول عمر بالایی دارند.

شیشه هوشمند یا مات شونده

قیمت شیشه هوشمند یا مات شونده چیست؟

معمولا افراد برای خرید هر محصولی مانند رول کاغذی، شیشه های هوشمند و هر محصول دیگری به اولین موضوعی که توجه دارند، قیمت محصول است. با توجه به شرایط اقتصادی کشور نمی توان یک قیمت مشخص برای این شیشه ها بیان کرد. از طرفی عوامل مختلفی می توانند روی قیمت این تجهیزات تاثیر داشته باشند. به طور کلی باید بدانید با توجه به این که این شیشه ها دارای سیستم هوشمند هستند، نسبت به بسیاری از شیشه های دیگر قیمت بالایی دارند.

خرید شیشه هوشمند

استفاده از شیشه هوشمند مدتی است با فروش بالای همراه شده است و با توجه به تکنولوژی به کار رفته در این نوع شیشه ها می توان آن ها را در ادارات و شرکت ها مختلف مورد استفاده قرارداد چنانچه قصد برای خرید شیشه های مات شونده و نشکن داشتید می توانید با مراجعه به سایت ها و فروشگاه های معتبر سراسر کشور مراجعه کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ارتباط با ما

info[at]inko-glassboard.com

تهران، خیابان انقلاب، خیابان ابوریحان، خیابان روانمهر، پلاک ۴۶

تهران، خیابان انقلاب، خیابان ابوریحان، خیابان روانمهر، پلاک ۴۶