تفاوت ها و شباهت های شیشه سکوریت با معمولی

تفاوت ها و شباهت های شیشه سکوریت با معمولی

در سال های اخیر، تولید لوازم جانبی صنعتی مانند انواع آسانسور و یا درب های بزرگ صنعتی اتوماتیک موجود در فروشگاه ها و ادارات، با بهره گیری از متریال شیشه انجام می‌ شوند. از این رو شیشه های سکوریت و لمینت که دارای روش های جدیدی از تولید شیشه هستند، مورد توجه صنایع مختلف قرار گرفته اند. استفاده از این محصولات در تولید انواع گلس برد و تخته وایت برد شیشه ای مغناطیسی و همچنین تخته وایت برد شیشه ای رنگی، می‌ تواند کاربرد بالایی داشته باشد.

تفاوت ها و شباهت های شیشه سکوریت با معمولی

تفاوت شیشه سکوریت با فلوت

شیشه ،نام دیگری از شیشه های معمولی می‌ باشد که به صورت مات و شفاف ارائه می‌ شود. شیشه فلوت در زمینه کیفیت، تفاوت بسیار زیادی با شیشه سکوریت دارد. اولین و مهمترین تفاوت آن ها، میزان مقاومت شیشه ها در برابر ضربه و حرارت است.
شیشه معمولی به سبب روش تولید ساده با کوچکترین ضربه ای، شکسته و می‌ تواند منجر به صدمات شدید جسمی شود. اما شیشه سکوریت، بعد از اعمال ضربه ای به نسبت بزرگ، شکسته و به ذرات ریز پودری تبدیل می‌ شود که احتمال ریسک بسیار کمتری نسبت به شیشه های فلوت دارد.

شیشه معمولی جدید در هنگام شکستن، دارای تکه های بزرگتری است. به عبارتی تراکم ذرات متریال شیشه فلوت بیشتر از شیشه سکوریت است.

تفاوت مهم دیگر جدا از کیفیت و کاربرد محصول، قیمت شیشه های مذکور می‌ باشد. شیشه های سکوریت به سبب داشتن مراحل تولید بیشتر از شیشه های معمولی ، می توانند از هزینه تولید بیشتری برخوردار شوند. این موضوع به طور صد درصد در قیمت فروش شیشه ها تاثیر می گذارد.

همچنین بخوانید
تخته وایت برد شیشه ای رنگی بهتر است یا سفید؟

تفاوت شیشه سکوریت و لمینت

در بازار داخلی، انواع شیشه های نشکن با عنوان شیشه لمینت نیز ارائه می‌ شود که دارای روش تولید جداگانه ای از شیشه سکوریت می‌ باشند. شیشه های لمینت از به هم پیوستن شیشه های سکوریت به صورت چند لایه ای صورت می گیرند. لازم به ذکر است که در داخل لایه های محصول از طلق pvb استفاده می‌ شود که تاثیر فراوانی در نشکن بودن محصول می گذارد.

تنها تفاوت شیشه سکوریت با لمینت، مقاومت بالای آن در برابر ضربه است که در میزان مقیاسی، حدود سه برابر بیشتر از شیشه سکوریت مقاومت دارد.

تفاوت ها و شباهت های شیشه سکوریت با معمولی

عموما طرح های مختلفی که روی شیشه لمینت انجام می‌ شود، روی طلق موردنظر پیاده شده و در مابین صفحات شیشه ای قرار داده می‌ شود. اما این مورد برای شیشه های سکوریت، روی خود شیشه انجام می‌ شود.

شیشه لمینت، به سبب داشتن طلق در هنگام شکستن، دچار فروپاشی نشده و همواره به صورت یک کاغذ مچاله شده در می آید. اما شیشه سکوریت، در هنگام شکستن به تکه های کوچکی در می آید اما لبه های تکه های شکسته شیشه، تیز نبوده و مانند شیشه های معمولی، از میزان صدمه کمتری برخوردار است.

نحوه تشخیص شیشه سکوریتTempered Glass

شیشه های سکوریت با توجه به شباهت ظاهری بسیار زیادی که به شیشه های معمولی دارند، نمی تواند به صورت ساده و راحت، مورد تشخیص قرار بگیرد، لذا برای تشخیص راحت تر از روش هایی استفاده می‌ شود که به تایید تولید کنندگان این محصولات نیز رسیده باشد.

  • در روش اول، نگاه به شیشه موردنظر با زاویه ای پنج درجه‌ است. نتیجه استفاده از این روش، مشاهده موج های ناهموار روی شیشه می‌ شود که به سکوریت بودن محصول دلالت دارد.
همچنین بخوانید
ابعاد 90*170

  • در روش دوم، بهتر است از عینک پولاروید بهره گرفته شود. این عینک، می‌ تواند نقاط قهوه ای شکل و کروی موجود روی شیشه را به نمایش بگذارد که دلیل اصلی سکوریت بودن می‌ باشد.

  • در روش سوم، می‌ تواند از ابزار برش الماسی شیشه استفاده کرد. با توجه به ضد خش بودن شیشه سکوریت و عدم توانایی برش آن بعد از سکوریت شدن، در صورت اعمال ابزار برش به روی شیشه موردنظر، برش و خط و خشی ایجاد نمی شود. در شیشه های ساده، با لمس ابزار برش به راحتی خط و خشی با وضوح بالا، اعمال می‌ شود که نشانه ای از مقاومت پایین شیشه معمولی به برش می‌ باشد.

مزایا شیشه نشکن یا سکوریت

شیشه سکوریت که با عنوان شیشه مقاوم و نشکن در بازار مورد خرید و فروش قرار می گیرند، دارای روش تولید منحصر به فردی هستند. اعمال باد سرد به قسمت های سطحی شیشه حرارت دیده، روش تولید این محصول می‌ باشد که نتیجه شگفت انگیزی را در پی دارد. از این رو مقاومت بالای شیشه به جهت استفاده از این روش، نسبت به سایر شیشه ها افزایش می یابد و در برابر ضربه ها، خاصیت نشکن بودن پیدا می کند.

شیشه های سکوریت، در برابر ضربه های سطحی در مقایسه با شیشه های معمولی، مقاومت پنج برابری دارند. از این رو استفاده از آن ها در تولید انواع شیشه های خودرو، آسانسور، درب های اتوماتیک بازشو و… به وفور انجام می گیرد.

همچنین بخوانید
گلس برد سوپر کلیر ابعاد ۷۰*۱۴۰

عموما شیشه نشکن یا شیشه های سکوریت، در ضخامت های متعددی تولید می‌ شوند که می‌ توانند کاربرد گسترده ای را در صنعت پوشش دهند. ضخامت بیست میلی متری شیشه ها، حد نهایت ضخامت درنظرگرفته شده برای تولید آن ها می‌ باشد.

این محصول می‌ تواند در نوع رنگی، شفاف، مات و طرحدار به تولید برسد. لذا طرح های مورد نظر در صورت نیاز به برش کاری و یا سوراخ کاری، روی شیشه ساده پیاده گشته و سپس عمل حرارت دهی و القای سرما صورت می گیرد.

شیشه های سکوریت بعد از سپری کردن مرحله تولید خود، نمی توانند مورد برشکاری قرار بگیرند. بنابراین برش کاری طول، عرض و یا قسمت خاصی از محصول، باید در ابتدا انجام بگیرد و سپس سکوریت کردن شیشه برای برخورداری از کارایی آن، انجام پذیرد.

تفاوت ها و شباهت های شیشه سکوریت با معمولی

قیمت شیشه سکوریت

نگران نباشید! قیمت این نوع شیشه برخلاف تصور عموم، بسیار مقرون به صرفه است. عوامل مختلفی بر قیمت نهایی شیشه سکوریت تاثیر می‌گذارند، از جمله ضخامت، ابعاد، نوع شیشه و کیفیت. با کمی برنامه‌ریزی و انتخاب هوشمندانه، می‌توانید شیشه‌ای با کیفیت عالی را با قیمتی مناسب تهیه کنید.

به طور کلی، مراحل تولید شیشه سکوریت، اولین موردی است که در قیمت محصول نقش دارد. عوامل دیگر نظیر ابعاد طولی و عرضی شیشه، طرح مات یا شفاف، طرح ساده و یا مدل دار و همچنین رنگ شیشه، در قیمت گذاری محصول دخالت دارند.

برش هایی که به عنوان برش تزیینی یا کاربردی روی شیشه اعمال می‌ شوند نیز در قیمت نهایی محصول نقش دارند. شیشه های معمولی، قیمت کمتری نسبت به شیشه های سکوریت دارند. همچنین شیشه های لمینت، قیمت بالاتری از شیشه های سکوریت دارا می‌ باشند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ارتباط با ما

info[at]inko-glassboard.com

تهران، خیابان انقلاب، خیابان ابوریحان، خیابان روانمهر، پلاک ۴۶

تهران، خیابان انقلاب، خیابان ابوریحان، خیابان روانمهر، پلاک ۴۶