تخته وایت برد هوشمند مناسب چه مکان هایی است؟

تخته وایت برد هوشمند مناسب چه مکان هایی است؟

تخته وایت برد هوشمند یکی از جدیدترین و پیشرفته ترین تکنولوژی هایی است که به کمک بسیاری از مدیران و مدرسان آمده است. احتمالا شما نیز این دستگاه ها را بارها مشاهده کرده اید اما آشنایی کافی با آن ها نداشته اید. در گذشته در مراکز مختلف مجبور بودند از تخته سیاه و تخته وایت برد شیشه ای  و ماژیکی استفاده کنند که هر کدام مشکلات خاص خود را داشتند. با پیشرفت تکنولوژی، تحول بزرگی در وایت برد ها ایجاد شد و آن هم اختراع نوع هوشمند آن بود. ما در این مقاله می خواهیم شما را به صورت کامل با تخته وایت برد هوشمند، کاربرد ها و انواع آن آشنا کنیم.

تخته وایت برد هوشمند مناسب چه مکان های است؟

 

تخته وایت برد هوشمند چیست؟

تخته وایت برد هوشمند صفحه نمایشی بزرگی است که امکان نوشتن روی آن و نمایش تصاویر و ویدیو های مختلف وجود دارد. این دستگاه شباهت بسیار زیادی با تلویزیون های هوشمند دارد. این دستگاه با دستگاه پروژکتور کار کرده و به رایانه نیز متصل می شود. می توانید همزمان تصاویر را روی این برد به نمایش دربیاورید و مطالبی را نیز در کنار تصویر بنویسید. درست مثل آن که یک تلویزیون را لمسی کرده باشند. در برخی از انواع این تخته ها می توان با انگشت به صورت لمسی مطالب را نوشت. اما در برخی دیگر باید با قلم مخصوص این کار را انجام داد. می توان این صفحه نمایش ها را روی پایه مخصوص قرارداد و یا آن را به دیوار اتاق متصل کرد. تخته وایت برد هوشمند با برق کار می کند و دارای دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری می باشد.

همچنین بخوانید
معرفی بهترین شرکت های معتبر تولید کننده تخته وایت برد شیشه ای

انواع مختلف تخته وایت برد هوشمند

تخته وایت برد هوشمند در مدل ها و انواع زیادی ساخته می شود. به همین دلیل این دستگاه جوابگوی نیاز بسیاری از افراد باشد. این مدل ها هم در نحوه کار، هم در تکنولوژی و هم در قیمت ها با هم تفاوت دارند. اگر قصد خرید این محصول را دارید بهتر است با انواع آن آشنایی داشته باشید. زیرا این گونه می توانید با آگاهی بیشتری خرید خود را انجام دهید. در ادامه به معرفی هر کدام از انواع تخته وایت برد هوشمند می پردازیم.

تخته وایت برد هوشمند مغناطیسی (مگنتی)

تخته وایت برد هوشمند مغناطیسی تخته ای است که جزو دسته از  تخته وایت برد مغناطیسی  قرار میگیرد و با استفاده از تکنولوژی الکترومگنت کار می کند. تمامی سنسور های این دستگاه در قسمت زیرین آن قرار گرفته اند. جالب است بدانید این نوع تخته تنها با قلم مخصوص خود کار می کند و با اشیاء دیگر همانند نوک انگشتان کار نمی کند. بنابراین نمی توان آن را کامل لمسی نامید. به همراه این دستگاه سه قلم مخصوص ارائه می شوند. این برد ها می توانند تصاویر و ویدیو ها را با کیفیت بسیار بالا نمایش دهند. از مزایای این تخته ها این است که برخورد اتفاقی دست با برد هیچ گونه اختلالی در کار فرد ایجاد نمی کند. زیرا برد تنها با قلم مخصوص خود کار می کند. همچنین سرعت عملکرد این تخته ها بسیار بالا می باشد.

تخته وایت برد هوشمند مناسب چه مکان های است؟

تخته وایت برد هوشمند تمام لمسی

تخته وایت برد هوشمند تمام لمسی نسبت به برد های مگنتی جدید تر بوده و تکنولوژی بسیار پیشرفته تری دارند. این صفحه ها تمام لمسی هستند و با هر چیزی که صفحه آن ها را لمس کند کار می کند. برخلاف برد های مگنتی، سنسور های این برد در چارچوب آن قرار دارند. یعنی در هر ضلع این برد ها سنسور های حساس به لمس قرار دارند. به همین دلیل با کوچکترین لمس واکنش نشان داده و فعال می شوند. این برد ها می توانند تصاویر را با رزولوشن بسیار بالا به نمایش بگذارند. همچنین هزینه تعمیر و نگهداری این برد ها بسیار کمتر از برد های مگنتی است. اگر صفحه برد دچار مشکلی شود می توان با صرف هزینه مناسب آن را تعمیر یا تعویض کرد.

همچنین بخوانید
گلس برد سوپر کلیر ابعاد 45*45

تخته وایت برد هوشمند کپی برد

این نوع از از برد هوشمند با تکنولوژی خاص خود توانسته است به بسیاری از کلاس های آموزشی پیدا راه پیدا کند. این تخته می تواند از صفحه خود عکس گرفته و آن را ذخیره و در صورت نیاز چاپ کند. این قابلیت شباهت زیادی به قابلیت اسکرین شات در تلفن های همراه هوشمند دارد. در بسیاری از مواقع پیش می آید که مدرسان نکات زیادی را روی تخته یادداشت می کنند. بنابراین بازنویسی این مطالب توسط دانش آموز وقت زیادی را از کلاس می گیرد. در این صورت می توان به راحتی از صفحه اسکرین شات تهیه و آن را چاپ کرد.

تخته وایت برد هوشمند اسمارت کپ

این نوع تخته وایت برد هوشمند جز جدید ترین و پیشرفته ترین برد ها هستند. در واقع این برد شباهت زیادی به کپی برد دارد اما نسبت به آن پیشرفته تر است. در این نوع از تخته ها روی مسئله تبادل اطلاعات تاکید زیادی شده است. افراد می توانند با اسکن کردن کد QR برد توسط گوشی همراه خود با برد همگام شوند. یعنی هر گونه نوشته ای روی تخته ایجاد شود روی گوشی همراه نمایش داده می شود. این نوع برد ها بیشتر برای مراکز آموزشی استفاده می شوند.

تخته وایت برد هوشمند در چه مکان هایی کاربرد دارد؟

تخته وایت برد هوشمند در هر مکانی نیاز باشد اطلاعات روی صفحه بزرگی نمایش داده شوند کاربرد دارد. در مکان هایی مانند سالن کنفرانس یا سالن جلسات مختلف می توان از این برد ها برای تبادل اطلاعات بهتر استفاده کرد. با استفاده از این صفحات نمایشی می توان ایده های خود را به راحتی به نمایش گذاشت. کلاس مدارس، آموزشگاه های خصوصی، مهدکودک ها و مدارس قرآنی از مکان های دیگری هستند که از این برد ها استفاده می کنند. در سمینارهای مختلف که ارائه دادن اطلاعات بسیار مهم است به جای تخته وایت برد های قدیمی از این نوع تخته ها استفاده می کنند.

همچنین بخوانید
گلس برد سوپر کلیر ابعاد ۴۰*۶۰

تخته وایت برد هوشمند مناسب چه مکان های است؟

قیمت تخته وایت برد هوشمند چقدر است؟

انواع تخته وایت برد هوشمند قیمت های بسیار مختلفی دارند. این قیمت بستگی به کشور سازنده، برند محصول، تکنولوژی و ابعاد آن دارد. برد های خارجی نسبت به برد های ایرانی قیمت بیشتری دارند. تخته های لمسی و اسمارت کپ به دلیل تکنولوژی بالای خود قیمت بیشتری نسبت به انواع مگنتی دارند. هر چه ابعاد صفحه نمایش بزرگتر باشد، قیمت خرید آن نیز بالاتر می رود. رنج قیمتی این برد ها بین ۸ میلیون تومان تا ۱۰۰ میلیون تومان قرار دارد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ارتباط با ما

info[at]inko-glassboard.com

تهران، خیابان انقلاب، خیابان ابوریحان، خیابان روانمهر، پلاک ۴۶

تهران، خیابان انقلاب، خیابان ابوریحان، خیابان روانمهر، پلاک ۴۶