آیا وایت بردهای شیشه ای مناسب محیط مرطوب است؟

آیا وایت بردهای شیشه ای مناسب محیط مرطوب است؟

در حال حاضر در اکثر آموزشگاه ها، دفاتر موسسات، شرکت ها و … بکارگیری از  تخته وایت برد شیشه ای تداول بسیاری پیدا نموده است. در حقیقت این وایت برد ها به دلیل زیبایی زیاد، عدم به جا ماندن رنگ ماژیک بر روی سطح آن، سطح کیفی بالا، جذاب و خارق العاده برخردار است و همچنین جایگزین تخته وایت برد های چوبی و تخته سیاه ها شده است.

وایت بردهای شیشه ای به خاطر ظاهر مدرن و شیک و همچنین قابلیت های تعاملی شان، به سرعت در حال محبوب شدن در منازل، دفاتر و مدارس هستند. اما سوالی که ممکن است برای بسیاری از افراد پیش بیاید این است که آیا رطوبت محیط بر روی تخته وایت برد شیشه ای اثر گذار است. رطوبت محیط می تواند اثرات مخربی بر روی وایت بردهای شیشه ای داشته باشد، به خصوص اگر برای مدت طولانی در معرض رطوبت بالا قرار بگیرند.

راهنمای خرید وایت درمحیط مرطوب

مهمترین مسئله ای که بایستی به آن توجه نمود این است که این وایت برد ها در نواحی ‌که رطوبت دارد دچار مشکل می شوند؛ اما برای برطرف نمودن این مشکل می توان از رنگ تخته وایت برد شیشه ای استفاده کرد. این نوع رنگ توسط چاپگر ویژه ای پشت این وسیله چاپ می شود. بعد از آن می توان این وایت برد را در نواحی رطوبت دار به کار برد بدون اینکه کمترین صدمه ای به آن وارد شود.

همچنین بخوانید
8 تا از کاربری های فوق العاده تخته وایت برد مغناطیسی

 

تاثیر رطوبت بر وایت بردهای شیشه ای

رطوبت می تواند اثرات مخربی بر روی وایت بردهای شیشه ای داشته باشد، به خصوص اگر برای مدت طولانی در معرض رطوبت بالا قرار بگیرند.

لکه شدن:

رطوبت محیط بر روی تخته وایت برد شیشه ای  می تواند باعث ایجاد لکه بر روی سطح شیشه ای وایت برد شود، که پاک کردن آنها دشوار است.

زنگ زدگی:

اگر وایت برد شیشه ای دارای لبه های فلزی باشد، رطوبت می تواند باعث زنگ زدگی آنها شود.

کاهش کارایی:

رطوبت می تواند بر روی عملکرد مارکرها و پاک کننده ها تاثیر بگذارد و نوشتن و پاک کردن را دشوارتر کند.

رطوبت محیط بر روی تخته وایت برد شیشه ای

راه حل هایی برای استفاده از وایت برد شیشه ای در محیط های مرطوب:

با وجود این چالش ها، راه هایی برای استفاده از وایت بردهای شیشه ای در محیط های مرطوب وجود دارد:

  1. انتخاب وایت برد مناسب: وایت بردهایی را انتخاب کنید که برای استفاده در محیط های مرطوب طراحی شده باشند. این وایت بردها معمولاً دارای روکش ضد آب هستند که از آنها در برابر لکه شدن و زنگ زدگی محافظت می کند.
  2. محل نصب: وایت برد را در جایی نصب کنید که کمترین میزان رطوبت را داشته باشد. به عنوان مثال، از نصب آن در نزدیکی دوش یا پنجره که در معرض بخار آب هستند خودداری کنید.
  3. مراقبت و نگهداری: وایت برد را به طور مرتب با یک پارچه نرم و مرطوب تمیز کنید. از استفاده از شوینده های قوی یا ساینده خودداری کنید.
همچنین بخوانید
تخته وایت برد چرخ دار اینکو

معرفی وایت برد شیشه ای مغناطیسی

نوین ترین نوع وایت برد شیشه ای،  تخته وایت برد شیشه ای مغناطیسی است. به بیانی دیگر لوازم آموزشی نظیر ماژیک شیشه ای، تخت پاک کن، ماژیک گچی و … را می توان بر روی این تخته قرار داد. این نوع وایت برد شیشه ای در سایز و رنگ های متنوعی طراحی و تولید می شود در بیشتر اموزشگاه ها به علت خصوصیات متعددی که دارد استفاده می شود در حقیقت وایت برد مغناطیسی پروسه تدریس را تسهیل می بخشد.

حتی اگر از وایت شیشه ای که برای استفاده در محیط های مرطوب طراحی شده است استفاده میکنید، مراقب باشید که آن را در معرض رطوبت مستقیم قرار ندهید.
با کمی دقت و مراقبت، می توانید از وایت بردهای شیشه ای در  محیط های مرطوب  استفاده کنید و از مزایای آنها بهره مند شوید.
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ارتباط با ما

info[at]inko-glassboard.com

تهران، خیابان انقلاب، خیابان ابوریحان، خیابان روانمهر، پلاک ۴۶

تهران، خیابان انقلاب، خیابان ابوریحان، خیابان روانمهر، پلاک ۴۶