افزایش طول عمر گلس برد

افزایش طول عمر گلس برد

چگونه میتوانیم طول عمر گلس برد را افزایش دهیم؟

یکی از مواردی که در هنگام خرید گلس برد دارای اهمیت بسیار زیادی میباشد مدت زمانی است که میتوان بدون کاهش کیفیت سطح گلس برد از آن استفاده نمود. این موضوع تا جایی اهمیت پیدا میکند که قابلیت افزایش طول عمر گلس برد، بر روی قیمت گلس برد نیز اثر میگذارد.

در یک جمله میتوان گفت در صورتی که جنس شیشه ای که برای ساخت گلس برد مورد استفاده قرار گرفته است با کیفیت باشد و طی یک فرایند استاندارد مراحل تولید گلس برد انجام شده باشد میتواند باعث افزایش طول عمر گلس برد شود.

گلس بردها نسبت به وایت بردهای معمولی دارای مزایای بسیار زیادی میباشند که در مقاله ای با عنوان راهنمای خرید گلس برد به مهمترین مزایای گلس برد ها اشاره کردیم و شما را تا خرید یک گلس برد با کیفیت همراهی کردیم.

یکی از این مزایا مقاوم بودن سطح گلس برد در برابر خط و خش، لک شدن و پوسته پوسته شدن میباشد که این موضوع تاثیر زیادی در افزایش طول عمر گلس برد دارد.

در سال های گذشته تخته سیاه ها و تخته های سبز که به گرین برد مشهور بودند یک پای ثابت هر کلاس درسی بودند و برای تمیز شدن سطح تخته سیاه معمولا با یک اسفنج خیس سطح تخته سیاه را تمیز میکردیم و از تمیزی تخته سیاه در آن لحظه لذت میبردیم.

اما بعد از گذشت چند دقیقه مشاهده میکردیم که سطح تخته سیاه پر از لکه شده است و پشیمان از کاری که کردیم به دنبال راه حل میگشتیم.

شاید اون روزها راه حل مناسبی برای این مشکل پیدا نمیکردیم، اما امروزه میتوانیم به جای آن تخته سیاه های قدیمی و بی کیفیت که خاطرات تلخ و شیرینی برای ما ساختن با خرید یک گلس برد با کیفیت از نوشتن بر روی یک سطح تماما شیشه ای لذت ببریم.

گلس بردهای شیشه ای به دلیل اینکه از شیشه ساخته میشوند این امکان را به شما میدهند که اگر در استفاده بلند مدت لکه ای روی سطح تخته وایت برد شیشه ای ایجاد شد بتوانید با خیال راحت مایع شوینده ضعیفی را که با آب ترکیب نمودید به سطح گلس برد اسپری نمایید و سپس با یک دستمال نرم گلس برد را پاک نمایید تا مثل روز اول تمیز شود.

همچنین میتوانید با انجام چند کار ساده که در ادامه این مقاله معرفی میکنیم باعث افزایش طول عمر گلس برد شوید. لطفا تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

افزایش طول عمر گلس برد

معرفی روش هایی برای افزایش طول عمر گلس برد

اولین کاری که توصیه میکنیم برای افزایش طول عمر گلس برد انجام دهید استفاده نکردن از تخته پا کن هایی میباشد که دارای لبه های تیز میباشد. لبه تیز تخته پاک کن میتواند باعث ایجاد خط و خراش بر روی سطح تخته وایت برد شود. برای تمیز کردن گلس برد از تخته پاک کن هایی استفاده کنید که دارای لبه نرمی باشند.

در صورتی که از سوپر مگنت ها برای چسباندن اسناد و مدارک بر روی سطح گلس برد استفاده میکنید کشیدن مگنت ها بر روی تخته وایت برد میتواند باعث ایجاد خراش شود.

دومین نکته‌ای که میتواند در افزایش طول عمر تخته وایت برد شیشه ای موثر باشد این است که اگر میخواهید از شوینده های شیمیایی برای پاک کردن سطح گلس برد استفاده نمایید بهتر است سراغ شوینده هایی که با استفاده از اسیدفسفریک ساخته شده‌اند نروید. شونیده های حاوی اسیدفسفریک میتواند در بلند مدت باعث خورده شدن سطح گلس برد شوند.

همچنین بخوانید
تخته وایت برد رومیزی ارزان مغناطیسی

سومین موردی که میتواند در طول عمر گلس برد موثر باشد این است که از انجام کارهایی که باعث تغییرات دمایی شدید گلس برد میشود بپرهیزیم.

به عنوان مثال در صورتی که تخته وایت برد شیشه ای شما در موقعیتی قرار دارد که نور آفتاب به صورت مستقیم به آن میتابد و سطح گلس برد داغ میباشد اسپری کردن یک مایع سرد میتواند باعث تغییر دمای شدید گلس برد شود و در نهایت باعث شکستگی گلس برد میشود.

یکی دیگر از مواردی که در افزایش طول عمر گلس برد موثر است استفاده کردن از ماژیک های با کیفیت میباشد. تفاوت یک ماژیک با کیفیت و یک ماژیک معمولی در مقدار الکلی است که در جوهر ماژیک وجود دارد.

وجود الکل در جوهر ماژیک باعث میشود در هنگام پاک کردن، نوشته ها از سطح گلس برد به راحتی پاک شوند.

نکته دیگری که در مورد ماژیک ها لازم است بدانیم این است که هر تخته وایت برد دارای ماژیک مخصوصی میباشد و تخته وایت برد شیشه ای نیز از این قاعده مستثنی نیست.

ماژیک مخصوص گلس برد نسبت به ماژیک های معمولی دارای الکل ببیشتری میباشند و در صورتی که مطالب نوشته شده بر روی سطح گلس برد به مدت طولانی بر روی سطح گلس برد باقی بمانند به مرور زمان الکل ماژیک اثر خود را از دست میدهد و در هنگام پاک کردن مطالب با مشکل مواجه خواهیم شد. در صورت تکرار این اتفاق عمر گلس برد کاهش میباد.

پنجمین موردی که میتواند افزایش طول عمر گلس برد را ضمانت کند پاک کردن سطح گلس برد از گرد و غبار میباشد. وجود گرد و غبار میتواند رنگ گلس برد را خراب کند و در بلند مدت باعث کاهش کیفیت گلس برد شود. در نتیجه بهتر است گلس برد را در محلی نصب کنید که گرد و غبار در محیط وجود نداشته باشد.

برای پاک کردن گرد و غباری که بر سطح گلس برد نشسته میتوانید از اسپری تمیز کننده گلس برد استفاده کنید.

همچنین برای نصب گلس برد از بست هایی محکمی استفاده کنید تا زهوار گلس برد در طولانی مدت کنده نشود.

در صورتی که میخواهید از گلس بردهای پرتابل(تخته وایت برد ایستاده و قابل حمل) استفاده کیند به این نکته توجه نمایید که پایه گلس برد دارای بست محکم و همچنین پیچ تنظیم باشد.

تخته وایت بردهای شیشه ای در برابر ضربات سنگین مقاوم نیستند در نتیجه برای افزایش طول عمر گلس باید از برخورد اجسامی که میتوانند باعث ایجاد شکستگی در سطح گلس برد شوند جلوگیری نمایید.

مواردی که در بالا مطرح شد مرتبط با نگهداری تخته وایت برد میباشد. همچنین موارد دیگری نیز هستند که قبل از خرید گلس برد باید به آنها توجه نمود تا بتوانیم گلس بردی خریداری نمایید که دارای طول عمر بالایی باشد. در ادامه به این موارد اشاره میکنیم.

اولین موردی که میتواند در افزایش طول عمر گلس برد موثر باشد جنس شیشه گلس برد میباشد. لازم است در هنگام خرید گلس برد به نکاتی توجه نمایید تا بتوانید گلس بردی را خریداری کنید که از شیشه با کیفیتی ساخته شده باشد.

دومین مورد برای انتخاب یک گلس برد ضخامت صفحه گلس برد میباشد. گلس بردهایی که ضخامت کافی نداشته باشند به مرور زمان دچار تاب خوردگی میشوند و بر روی صفحه موج ایجاد میشود.

رعایت کردن مواردی که در بالا مطرح شد میتواند تا حد زیادی باعث افزایش طول عمر گلس برد شود. به صورت کلی نگهداری تخته وایت بردهای شیشه ای نسبت به تخته وایت بردهای معمولی راحت تر میباشد و همچنین عمر مفید گلس بردها در صورت نگهداری صحیح بسیار بسیار بییشتر از تخته وایت بردهای معمولی میباشد.

همچنین بخوانید
بهترین مارک تخته وایت برد شیشه ای

به جرات میتوان گفت تا زمانی که دیواری که تخته وایت برد شیشه ای بر روی آن نصب شده است پا برجا باشد میتوانید از گلس برد با خیال راحت استفاده کنید.

تخته  وایت برد شیشه ای مغناطیسی

اگر از تخته وایت برد مغناطیسی استفاده می کنید باید در نگهداری آن کوشا باشید مانند مراحل بالا از تخته وایت برد مغناطیسی هم مراقبت بشود اما این دو گلس برد با هم تفاوت هایی هم دارند ،عبارت از : به دلیل استفاد کردن فلز در پشت تخته وایت برد نباید از آب یا دستمال خیس استفاده کنید نکته دوم مراقب باشید تا ضربه محکم به تخته وایت برد نخرد باعث ترک خوردن و شکستن گلس برد شود.

آیا گلس بردها میتوانند جایگیزین خوبی برای وایت برد ها باشند؟

پاسخ دادن به این سوال میتواند به نحوه استفاده کاربر از گلس برد بستگی داشته باشد. اما به صورت کلی میتوان گفت مزایای استفاده از گلس بردها نسبت به تخته وایت بردهای معمولی بیشتر است. در ادامه به چند مورد از مزایای گلس بردها نسبت به تخته وایت بردها اشاره میکنیم و پاسخ دادن به این سوال را به عهده شما میگذاریم.

گلس بردها دوستدار طبیعت هستند:

هر روزه اخباری میشونیم که به ما هشدار میدهند که وضعیت محیط زیستمان خوب نیست و باید بیشتر از قبل مراقب محیط زیست و طبیعت باشیم. اما چگونه میتوان از محیط زیست مراقبت کرد؟

یکی از راه های مراقبت از محیط زیست استفاده کردن از لوازم و وسایلی است که قابل بازیافت میباشند. خوشبختانه گلس بردها علاوه بر اینکه دارای طول عمر بیشتری نسبت به تخته وایت بردهای معمولی میباشند به دلیل اینکه از شیشه ساخته میشوند به راحتی قابل بازیافت میباشند.

همه چیز تحت کنترل شماست:

گلس بردهای مغناطیسی همانطور که از نامشان مشخص است به شکلی ساخته میشوند که به کاربر این امکان را میدهند که بتواند با استفاده از مگنت ها اسناد، مدارک، تصاویر و هرچیزی را که وزن زیادی نداشته باشد به سطح گلس برد بچسبانند.

اما سوالی که در اینجا مطرح میشود این است که خاصیت مغناطیسی گلس برد چه کاربردی برای استفاده کنندگان دارد؟!

این ویژگی زمانی مفید است که به عنوان مثال شما در حال ارائه یک سخرانی هستید و میخواهید به کمک تصاویر و اسناد و… اطلاعات مختلفی را به مخاطبانتان توضیح دهید. در این شرایط میتوانید با استفاده از خاصیت مغناطیسی گلس برد و چند عدد مگنت تصاویر و مدارک را بر روی سطح گلس برد بچسبانید و با تسلط کامل شروع به ارائه مطالب کنید.

علاوه بر این به دلیل اینکه گلس بردها از شیشه ساخته میشوند میتوانید از دو طرف گلس برد در لحظه استفاده نمایید در صورتی که وایت بردهای معمولی تنها در یک سمت قابل استفاده میباشند.

افزایش طول عمر گلس برد

طراحی مدرن گلس برد:

تخته وایت بردهای معمولی عموما دارای ظاهری یک دست سفید میباشند و در کناره تخته وایت برد یک چارچوب فلزی به رنگ نقره ای قرار دارد که این تضاد رنگی میتواند باعث کاهش زیبایی محیط شود. ضمن اینکه تخته وایت بردهای معمولی صرفا کاربرد نوشتاری دارند و نمیتوانند زیبایی محیط را افزایش دهند.

این موضوع به این مفهوم است که اگر بخواهید از تخته وایت بردهای معمولی استفاده کنید باید قید زیبایی محیط را بزنید. همچنین در اثر استفاده مکرر از تخته وایت برد معمولی به مرور زمان سطح تخته وایت برد کدر میشود و زیبایی خود را از دست میدهد.

همچنین بخوانید
همه چیز درباره وایت برد شیشه ای مغناطیسی رنگی

برخلاف تخته وایت بردهای معمولی، گلس بردها علاوه بر فراهم آوردن یک سطح قابل نوشتار میتوانند جلوه زیبایی به محیط ببخشند و حتی در بعضی موارد از گلس بردها برای طراحی دکوراسیون استفاده میشود. ضمن اینکه گلس بردها دارای رنگبندی متنوعی میباشند و میتوان در هنگام سفارش تولید گلس برد از تولید کننده بخواهیم از رنگ مورد نظر ما در تولید گلس برد استفاده کند.

ماژیک گلس برد

Staedtler  چندین نوع ماژِیک را به طور خاص برای گلس برد ها و سایر سطوح صاف تولید می کند.

سری Lumocolor در بسته های چهار، شش و هشت تایی عرضه می شوند.  رنگ ها شامل آبی، قهوه ای، سیاه، سبز، نارنجی، بنفش ، قرمز و زرد است.

بهترین ماژیک گلس برد باید چه ویژگی هایی داشته باشد ؟

برای تهیه ی ماژیکی که بتواند بهترین کیفیت و بیشترین کارایی را داشته باشد لازم است که درباره ویژگی های آن اطلاعات کافی داشته باشیم . هنگام خرید ماژیک تخته وایت برد  لازم است به کیفیت جوهر نیز توجه شود . بهتر است ماژیکی را خریداری نمود که دارای جوهر پررنگی بوده تا در زمان استفاده روی گلس برد مخاطبان بتوانند به خوبی مطالب نوشته شده را ببینند . استفاده از ماژیک هایی که جوهر کم رنگی دارند موجب خستگی چشم مخاطبان می شود .

علاوه بر این ، کیفیت جوهر ماژیک لازم است به نحوی باشد که بعد از نوشتن مطالب به سرعت خشک شود . ماژیک هایی که جوهرشان با سرعت بیشتری خشک می شود راحت تر نیز پاک شده و هنگام پاک کردن گلس برد ، رد ماژیک روی آن باقی نمی ماند .

اینکو گلس برد

ما در شرکت اینکو گلس برد، با استفاده از مجهزترین و مدرنترین دستگاه ها تخته وایت بردهای شیشه ایی را تولید میکنیم که دارای پایین ترین قیمت و بالاترین کیفیت در هنگام ساخت میباشند و با اطمینان کامل محصولاتمان را ضمانت میکنیم. شما عزیزان میتوانید برای خرید گلس بردهای اینکو با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید:

۰۲۱۶۶۱۷۶۸۴۰

سوالات متداول افزایش طول عمر گلس برد

اولین کاری که توصیه میکنیم برای افزایش طول عمر گلس برد انجام دهید استفاده نکردن از تخته پا کن هایی میباشد که دارای لبه های تیز میباشد. لبه تیز تخته پاک کن میتواند باعث ایجاد خط و خراش بر روی سطح تخته وایت برد شود. برای تمیز کردن گلس برد از تخته پاک کن هایی استفاده کنید که دارای لبه نرمی باشند.در صورتی که از سوپر مگنت ها برای چسباندن اسناد و مدارک بر روی سطح گلس برد استفاده میکنید کشیدن مگنت ها بر روی تخته وایت برد میتواند باعث ایجاد خراش شود.دومین نکته‌ای که میتواند در افزایش طول عمر تخته وایت برد شیشه ای موثر باشد این است که اگر میخواهید از شوینده های شیمیایی برای پاک کردن سطح گلس برد استفاده نمایید بهتر است سراغ شوینده هایی که با استفاده از اسیدفسفریک ساخته شده‌اند نروید. شونیده های حاوی اسیدفسفریک میتواند در بلند مدت باعث خورده شدن سطح گلس برد شوند.سومین موردی که میتواند در طول عمر گلس برد موثر باشد این است که از انجام کارهایی که باعث تغییرات دمایی شدید گلس برد میشود بپرهیزیم.
پاسخ دادن به این سوال میتواند به نحوه استفاده کاربر از گلس برد بستگی داشته باشد. اما به صورت کلی میتوان گفت مزایای استفاده از گلس بردها نسبت به تخته وایت بردهای معمولی بیشتر است. عبارت از گلس بردها دوستدار طبیعت هستند: همه چیز تحت کنترل شماست طراحی مدرن گلس برد ماژیک گلس برد

ارتباط با ما

info[at]inko-glassboard.com

تهران، خیابان انقلاب، خیابان ابوریحان، خیابان روانمهر، پلاک ۴۶

تهران، خیابان انقلاب، خیابان ابوریحان، خیابان روانمهر، پلاک ۴۶