تاثیر تخته وایت برد به افزایش هوش کودکان

تاثیر تخته وایت برد به افزایش هوش کودکان

این روزها، نوشت افزارهای مختلفی وارد بازار لوازم التحریر شده است. تخته وایت برد شیشه ای از نوع معمولی یا مغناطیسی فقط بخش کوچکی از این محصولات است.

برخی معتقدند که تاثیر تخته وایت برد بر افزایش هوش کودکان بسیار زیاد است. شاید این اعتقاد از تاثیر تخته وایت برد بر کاهش استرس کودکان نشأت گرفته باشد. اما به هر حال نمی‌توان بدون دلیل، چنین ادعایی را پذیرفت. به همین خاطر ما در این مقاله به دنبال بررسی هر چه بیشتر این موضوع هستیم.

اگر دوست دارید در مورد انواع وایت برد کودکان و تاثیر آن در بالا بردن مهارت ذهنی آنها بدانید، پیشنهاد می کنیم تا انتها با ما همراه باشید.

تاثیر تخته وایت برد به افزایش هوش کودکان

 

آموزش به کودکان با بازی های تخته وایت بردی

یکی از تفریحات و سرگرمی های بسیار سالم برای کودکان، نقاشی کشیدن و خط خطی کردن است. اگر این حس در کودکان سرکوب شود، تبعات روانی بسیار زیادی برای او در پی دارد. کودکان باید نقاشی بکشند تا بتوانند درون خود را بروز دهند. به همین دلیل، به محض دسترسی به خودکار و مداد، شروع به کشیدن روی در و دیوار می کنند.

اگر کودک را از انجام این کار منع کنید، به احتمال زیاد، آینده ی او را خدشه دار خواهید کرد. اگر هم جلوی این کار او را نگیرید، بعد از گذشت چند ساعت، هیچ جای سالمی روی درو دیوار خود نخواهید دید. چاره ی کار، استفاده از تخته وایت برد است.

همچنین بخوانید
همه چیز درباره وایت برد شیشه ای مغناطیسی رنگی

تخته وایت برد شیشه ای یا همان گلس برد، یکی از ابداعات و دستاوردهای مهندسین طراحی و ساخت نوشت افزار است که می تواند وسیله ای برای یادگیری کودکان باشد. اگر دوست دارید کودک شما از کشیدن خط و نقاشی روی در و دیوار دست بردارد، باید جایگزینی مناسب برای او در نظر بگیرد. تخته وایت برد، بهترین هدیه برای اوست.

کودکان دوست دارند نقاشی کشیدن و خط خطی کردن خود را همراه با بازی انجام دهند. پس چه بهتر که با خرید یک گلس برد و ماژیک تخته وایت برد شیشه ای، بازیهای مختلفی را با او انجام دهید. برای مثال میتوان نقطه بازی با وایت برد، دوز یا دایره و ضربدر با وایت برد و بازی با کلمات روی وایت برد را برای کودک انجام داد.

تقویت مهارت های ذهنی با انواع بازی های تخته وایت بردی

کودکان سرشار از خلاقیت هستند و باید تک تک علایق و مهارت های آنها مورد توجه قرار بگیرد. اگر کودک را با تخته وایت برد شیشه‌ای آشنا کنید، مهارت های ذهنی او با استفاده از این تخته، به چالش کشیده می شود. شما می توانید از بازی هایی که قبلا نام برده شد در این مسیر استفاده کنید.

کودکان از اینکه با آنها بازی کنید لذت می برند. محققان دریافته اند که بازی کردن در کودکان می تواند مهارت یادگیری آنها را افزایش دهد. شما می توانید در حین بازی کردن، مهارت های ذهنی او را تقویت کنید تا یادگیری در او افزایش پیدا کند.

تاثیر تخته وایت برد به افزایش هوش کودکان

انواع وایت برد کودکان

تخت وایت برد انواع مختلفی دارد که هر کدام می تواند به منظور خاصی استفاده شود. مثلا استفاده یک تخت وایت برد چرخ دار در یک آموزشگاه زبان، استفاده می شود. اما جایی که قرار باشد کودکان در آن آموزش ببینند، می توان از تخته وایت برد شیشه ای رنگی استفاده کرد.

همچنین بخوانید
تخته وایت برد شیشه ای رنگی بهتر است یا سفید؟

به طور کلی وایت بردها شامل موارد زیر هستند:

تخت وایت برد معمولی

تخته وایت برد معمولی یک سطح صاف و صیقلی است که برای نوشتن با ماژیک وایت برد استفاده می‌شود. این تخته‌ها در انواع پایه‌دار و دیواری موجود هستند و در بسیاری از مکان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تخت وایت برد مغناطیسی

تخته وایت برد شیشه ای مغناطیسی یک سطح صاف و صیقلی است که علاوه بر نوشتن، قابلیت چسباندن آهنربا را نیز دارد. این تخته‌ها در انواع پایه‌دار و دیواری موجود هستند.

ویژگی‌های تخته وایت برد مغناطیسی:
  • قابلیت چسباندن آهنربا و سایر وسایل مغناطیسی
  • سطح صاف و صیقلی برای نوشتن با ماژیک وایت برد
  • در انواع پایه‌دار و دیواری موجود است

در مدارس، ادارات، شرکت‌ها و بسیاری از مکان‌های دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد

تخته وایت برد دخترانه  و پسرانه

در یک دسته بندی دیگر می توان تخت وایت برد را برای کودک دختر و پسر، از یکدیگر جدا کرد. در مراکز فروش این محصول، تخته وایت برد دخترانه با طرح و شکل های دختر پسند به فروش می رسد. در حالی که تخته وایت برد پسرانه کاملا با نوع دخترانه متفاوت است.

افزایش خلاقیت با تخته وایت برد

کودکان بسیار خلاق هستند. خلاقیت در کودکان می تواند آینده و مسیر زندگی آنها را دچار تغییرات بسیاری کند. شاید اگر بدانید که یکی از راه های افزایش خلاقیت در کودکان می تواند با استفاده از تخت وایت برد باشد، همین امروز اقدام به خرید یک وایت برد کنید. مطمئن باشید این کار می تواند به بروز خلاقیت در کودک شما، کمک قابل توجهی کند.

فرزند شما در سنین پایین نیاز دارد تا قلم به دست بگیرد و با تمام وجود شروع به کشیدن یا خط خطی کردن دفتر و درو دیوار کند. اگر شما بتوانید اتاقی را مخصوص این کار برای او در نظر بگیرد تا در و دیوار آن را نقاشی کند، بهترین کمک را به او کرده اید. اما با شرایط فعلی خانه های کوچک آپارتمانی این امکان میسر نمی باشد.اما می توان با خرید گلس برد این شرایط را فراهم کرد تا روی آن نقاشی کند و خلاقیت خود را بروز دهد.

همچنین بخوانید
تخته وایت برد رومیزی چیست چه کاربردی دارد؟

ویژگی های تخته وایت برد برای کودکان

تخت وایت برد باید دارای ویژگی های خاصی باشد تا بتوان آن را برای کودکان استفاده کرد. خرید یک تخت وایت برد چرخ دار معمولی نمی تواند کودک شما را اقناع کند. چون ممکن است جذابیت بصری خاصی برای او نداشته باشد. اما اگر تخت وایت برد خریداری شده از هر نظر جذاب باشد، کودک شما بهتر با آن ارتباط برقرار می کند. برای مثال، ویژگی های تخته وایت برد مخصوص مهدکودک با ویژگی های یک تخت وایت برد مخصوص دانشگاه بسیار متفاوت است.

چند ویژگی تخت وایت برد کودک شامل موارد زیر است:

  • تخت وایت برد کودکان باید رنگی باشد.
  • تخت وایت برد باید حتی المقدور شیشه ای و رنگی باشد.
  • تخت وایت برد مورد نظر نباید زیاد کوچک باشد. البته تخت وایت برد خیلی بزرگ هم برای استفاده کودک، زیاد مناسب نیست.
  • باید قابلیت حمل داشته باشد.
  • تخت وایت برد برای کودک، باید حالت مغناطیسی داشته باشد.

تاثیر تخته وایت برد به افزایش هوش کودکان

 

معرفی مجموعه اینکو گلس برد

مجموعه اینکو گلس برد، مرکز تولید و فروش انواع تخت وایت برد شیشه ای و گلس برد در ایران است. این شرکت در حدود ۱۰ سال در زمینه فروش و تولید انواع گلس برد تجربه مفید داشته و می تواند با توجه به سلیقه افراد، محصولات خود را تولید و عرضه کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ارتباط با ما

info[at]inko-glassboard.com

تهران، خیابان انقلاب، خیابان ابوریحان، خیابان روانمهر، پلاک ۴۶

تهران، خیابان انقلاب، خیابان ابوریحان، خیابان روانمهر، پلاک ۴۶