بررسی مراحل تولید تخته وایت برد شیشه ای

بررسی مراحل تولید تخته وایت برد شیشه ای

تخته ها یکی از مهم ترین وسیله های تدریس در کلاس ها هستند؛ در زمان های قدیم تخته ها عمولا از جنس چوب بوده و دارای لایه ای نازک از آستر بوده اند ولی امروزه تخته های شیشه ای جای تخته های چوبی قدیمی که دارای عوارض زیادی بودند، را گرفته اند. در این مقاله قصد داریم به برررسی نحوه تولید تخته وایت برد شیشه ای و کاربردهای آن بپردازیم پس با ما همراه باشید

بررسی مراحل تولید تخته وایت برد شیشه ای

کاربردهای تخته وایت برد شیشه ای

۱. کاربرد وسیع در کلاس های درس مدارس و دانشگاهها

۲. مناسب برای کارمندان و ادارات جهت پیگیری منظم تر وظایف و اهداف

۳. جایگزین مناسب و بسیار مقرون به صرفه برای پرده های پروژکتور

۴. یاری رساندن برای ایجاد فضایی زیبا و دلنشین (تخته های وایت برد شیشه ای رنگی جلوه ی زیبایی به دکوراسیون فضای شما می بخشند )

۵. امکان الصاق عکس و سایر مدارک به تخته وایت برد های شیشه ای مغناطیسی

۶. پاک شدن سریع و راحت تخته های وایت برد شیشه ای نسبت به انواع معمولی

۷. مقاومت در برابر شستشو با انواع شوینده ها

۸. زیبایی بیشتر نسبت به تخته های وایت برد معمولی

نکاتی که باید قبل از شروع مراحل تولید وایت برد شیشه ای به آن توجه کنیم:

پیش از شروع مراحل تولید وایت برد شیشه ای می بایست اقدامات مهمی صورت گیرد تا میزان مقاومت شیشه های استفاده شده در طی مراحل تولید وایت برد شیشه ای به حداقل ممکن برسد .

شیشه ها دارای ماهیت شکنندگی و انعکاس نور هستند لذا باید در ابتدا این موارد را از آن ها حذف کرد به منظور دستیابی به این هدف، شیشه مورد نظر را سکوریت می کنند تا در برابر ضربه و حرارت مقاوم گردد البته نکته ای که پیش از سکوریت کردن شیشه مورد استفاده در تخته وایت برد شیشه ای حائز اهمیت می باشد این است که حتما باید ابتدا شیشه را به سایز دلخواه برسانید چرا که پس از سکوریت شدن شیشه امکان برش زدن آن به سایز دلخواه وجود نخواهد داشت بدین ترتیب تخته وایت برد شیشه ای  با سایز های متعدد جهت اهداف و کاربرد های مختلفی نظیر کلاس های درس ، منازل و ادارات جهت پیگیری منظم تر امور مورد استفاده قرار می گیرند . عموما از سنگ الماس جهت برش و صاف کردن لبه های برنده شیشه ها استفاده می شود

همچنین بخوانید
افزایش طول عمر گلس برد

بررسی مراحل تولید تخته وایت برد شیشه ای

سکوریت دادن شیشه ابتدایی ترین مرحله در تولید وایت بردهای شبشه ای:

در این پروسه شیشه هایی را که به ابعاد متناسب برش خورده اند را داخل کوره هایی با دمای ۶۲۵ درجه سانتی گراد وارد کرده و سپس بلافاصله آنها را در محفظه هایی که به حد کافی سرد شده اند قرار می دهند در ادامه این عمل سبب مقاومت بسیار زیاد شیشه در برابر ضربات و حرارت می شود . یکی از مزیت های این روش آن است که در صورت وارد آمدن ضربات بسیار شدید و شکستن گلس برد ، ذرات حاصل از شکستن برنده و آسیب زا نخواهند بود فرایند سکوریت کردن مقاومت شیشه های وایت برد شیشه ای را تا پنج برابر افزایش می دهند و این به معنی نشکن نشدن صد درصدی این شیشه ها نیست ولی همان طور که پیش تر ذکرگردید این عمل سبب افزایش ایمنی این محصول در برابر شکستگی خواهد شد

رنگ آمیزی تخته وایت برد شیشه ای

مرحله بعدی در فرایند ساخت گلس برد ها استفاده از رنگهای سرامیکی جهت ایجاد جلوه ای زیبا به تخته های وایت برد و همچنین جلوگیری از انعکاس نور می باشد . قبل از این مرحله با استفاده از دستگاه هایی سطح خارجی شیشه ها را سندبلاست می نمایند تا میزان جذب رنگ توسط آن ها در سطح مطلوبی قرار گیرد؛ در مرحله بعدی جهت تثبیت رنگ آنها در کوره های خاصی قرار می دهند .

همچنین بخوانید
چگونه ماژیک وایت برد را پررنگ کنیم؟

 انواع تخته وایت برد شیشه ای رنگی

تخته وایت برد شیشه ای رنگی در تنوع رنگی مثل مشکی، سفید ،آبی و… توسط اینکو گلس برد در ابعاد مختلف با قیمتی مناسب تولید می شود چنانچه قصد خرید گلس برد رنگی را دارید می توانید به صورت آنلاین تخته وایت برد شیشه ای مدنظر خود را خریداری کنید.

تخته وایت برد شیشه ای مشکی

تخته وایت برد مشکی در دو نوع مشکی شفاف و مشکی مات در ابعاد گوناگون تولید می شود برای دکوراسیون مکان مد نظر شما بسیار هم خوانی دارد که جلوه بی نظیری به محل کار اتاق و کلاس درس شما میدهد. شما میتوانید برای نوشتن بر روی گلس برد مشکی برای وضوح نوشته تان باید از ماژیک گچی تخته وایت برد استفاده کنید .

تخته وایت برد  سفید

از ویژگی های یک تخته وایت برد شیشه ای مناسب می توان به رنگ مناسب آن بر اساس مکانی که قرار است مورد استفاده قرار گیرد اشاره نمود. گلس برد های شیشه ای سفید رنگ عموما برای محیط های آموزشی نظیر مدارس و دانشگاهها کاربرد دارند از طرفی گلس برد های رنگی نیز دارای مزایای زیادی از نظر زیبایی دکوراسیون و .. دارند.

نحوه ساخت گلس برد های مغناطیسی

تخته وایت برد شیشه ای  مغناطیسی دارای کاربردهای بسیار بیشتری نسبت به انواع ساده هستند. جذب اهنربا توسط این تخته سبب می شود که بتوان به راحتی تخته پاک کن و عکس و اسناد مورد نیاز را روی تخته قرار داد و به راحتی از کنار هم بودن آن ها استفاده کرد.

به علاوه گلس برد های مغناطیسی نسبت و خط و خش مقاومت بالاتری نسبت به تخته های وایت برد معمولی دارند

برای تولید این سری از گلس برد از ورق فلزی از جنس گالوانیزه در سطح زیرین شیشه استفاده میشود سپس این صفحه فلزی را به همراه شیشه سکوریت در قابی از آلومینیوم قرار می دهند

همچنین بخوانید
تفاوت تخته وایت برد فیلیپ چارت با گلس برد

ویژگی های گلس برد مناسب

از ویژگی های یک گلس برد مناسب می توان به موارد ذیل اشاره کرد

 ابعاد و وزن مناسب:

تخته وایت برد مناسب باید نسبت به محلی که مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین کاربردی که از آن انتظار داریم دارای ابعاد مناسب باشد .

ویژگی هایی که از گلس برد مورد انتظار است می توان به سبک بودن و قابل حمل بودن آن اشاره کرد

 بررسی مراحل تولید تخته وایت برد شیشه ای

 قیمت مقرون به صرفه

تخته وایت بردهای گوناکون بنا به جنس متریال استفاده شده ، ابعاد، رنگ و … دارای قیمت تفاوتی هستند و توصیه می شود که با توجه به فضایی که در اختیار دارید و خصوصیاتی که از گلس برد خود انتظار دارید خریداری نمایید

خرید تخته وایت برد شیشه ای

شرکت اینکو بهترین تولید کننده انواع گلس برد در ابعاد ورنگ بندی مختلف  محصولات خود را بالا ترین کیفیت وقیمتی مناسب به صورت آنلاین وحضوری به فروش می رساند چنانچه قصد خرید تخته وایت برد شیشه ای را دارید قبل از انتخاب محصول حتما از طریق شماره: ۰۲۱۶۶۱۷۶۸۴۰ با کارشناسان اینکو در ارتباط باشیید تا بهترین ومناسب ترین محصول را انتخاب کنید.

سخن آخر

در این مقاله به بررسی نحوه تولید تخته وایت برد شیه ای پرداختیم و به بررسی ویژگی ها و کاربردهای وسیع آن پرداختیم اگر قصد تهیه تخته وایت برد شیشه ای دارید می توانید به سایت www.inko-glassboard.com مراجعه کرده و با کارشناسان ما در شرکت اینکو ارتباط بگیرید و در نهایت بهترین انتخاب را در این حوزه داشته باشید .

سوالات متداول بررسی مراحل تولید تخته وایت برد شیشه ای

قابلیت سکوریت بودن شیشه ابتدایی ترین مرحله در تولید وایت بردهای شبشه ای: رنگ آمیزی تخته وایت برد شیشه ای خاصیت مغناطیسی بود ن وایت برد شیشه ای
ابعاد و وزن مناسب قیمت مقرون به صرفه تخته وایت برد رنگی یا سفید

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ارتباط با ما

info[at]inko-glassboard.com

تهران، خیابان انقلاب، خیابان ابوریحان، خیابان روانمهر، پلاک ۴۶

تهران، خیابان انقلاب، خیابان ابوریحان، خیابان روانمهر، پلاک ۴۶