از کجا بفهمیم ماژیک وایت برد است

از کجا بفهمیم ماژیک وایت برد است

با به وجود آمدن تخته های وایت برد بسیاری از مشکلات مدرسان و دانش آموزان برطرف شد. زیرا با استفاده از این تخته ها دیگر نیاز به استفاده از گچ نیست. به همین خاطر اینگونه از تخته ها دارای طرفداران بسیار زیادی هستند. اما بهتر است بدانید که تخته های وایت برد دارای ماژیک های مخصوص خود هستند که دارای یک سری ویژگی های خاص می باشند. شاید سوال بسیاری از شما این باشد که از کجا بفهمیم ماژیک وایت است.

در جواب این سوال بهتر است بدانید که زمانی که بر روی تخته با استفاده از ماژیک وایت برد بنویسیم تنها با استفاده از یک تخته پاک کن به راحتی پاک می شود. اما اگر از ماژیک های غیر وایت برد استفاده کنیم به راحتی پاک نمی شوند و باید از الکل برای پاک کردن آن استفاده شود.

تفاوت ماژیک معمولی و ماژیک وایت برد

ماژیک های وایت برد تفاوت های زیادی با ماژیک های معمولی دارند‌. زیرا کاربرد آن ها با سایر ماژیک ها کاملا متفاوت می باشد.
ماژیک های معمولی از موادی ساخته می شوند که به سختی از روی سطوح پاک می شوند مواد اینگونه از ماژیک ها به گونه ای می باشند که در برابر رطوبت و نور مستقیم آفتاب مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می دهند. اما ماژیک های وایت برد چون برای آموزش طرحی شده اند باید به راحتی از روی تخته و سطوح پاک شوند تا بتوان نوشته های جدید دیگری جایگزین آن کرد.
همچنین ماژیک های وایت برد خطری برای سلامتی انسانها ایجاد نمی کنند اما ماژیک های معمولی اگر به صورت مداوم از آنها استفاده شود ممکن است بر روی سلامتی انسان تاثیر منفی بگذارند.

همچنین بخوانید
نکات مهم استفاده از ماژیک وایت برد شیشه ای

از کجا بفهمیم ماژیک وایت برد است

فرق ماژیک و مارکر

ماژیک و مارکر در لغت فارسی به جای هم استفاده می‌شوند، اما در واقع تفاوت‌هایی بین آنها وجود دارد.

ماژیک به نوعی قلم نمدی گفته می‌شود که از جوهر مایع برای نوشتن یا نقاشی استفاده می‌کند. ماژیک‌ها در رنگ‌ها و ضخامت‌های مختلف خط موجود هستند و می‌توان از آنها برای نوشتن روی سطوح مختلف مانند کاغذ، مقوا، تخته سفید و پلاستیک استفاده کرد.

مارکر نوعی قلم نمدی است که به طور خاص برای نوشتن روی تخته وایت برد طراحی شده است. مارکرها از جوهر پاک شدنی ساخته می‌شوند که به راحتی می‌توان آن را با یک پاک کن تخته وایت برد پاک کرد.

بررسی تفاوت ماژیک وایت برد و ماژیک غیر وایت برد

ماژیک های مختلفی امروزه وجود دارند که امروزه در موارد متفاوتی کاربرد دارند. اما بهتر است بدانید ماژیک های وایت برد دارای تفاوت های عمده ای با ماژیک های غیر وایت برد هستند. یکی از اصلی ترین تفاوت ها در کاربرد آن ها می باشد. معمولا تنها کاربرد ماژیک های وایت برد در مراکز آموزشی و شرکت هایی می باشند که هنگام کنفرانس ها و جلسات مهم از گلس برد   استفاده می کنند. اما از سایر انواع ماژیک ها در موارد مختلفی مانند صنعت شیشه سازی، لوله سازی و فولاد استفاده می شود.

همچنین بهتر است بدانید ماژیک های وایت برد معمولا درشت می نویسند به همین خاطر می توانند بهتر در ذهن افراد ماندگار شوند. اما سایر انواع ماژیک های غیر وایت برد دارای سایز های مختلفی هستند که برای نوشتن کد های مختلفی که نیاز است بر روی قطعات مختلفی درج شوند مورد استفاده قرار میگیرند.

فرق بین ماژیک وایت برد با ماژیک معمولی

ماژیک های وایت برد دارای فرق زیادی با ماژیک های معمولی هستند برای مثال یکی از فرق های عمده آن ها این است که برخی از ماژیک های وایت برد به گونه ای ساخته شده اند که می توانند شارژ شوند. زیرا در امر آموزش بسیار از ماژیک های وایت برد استفاده می شود و خرید اینگونه از ماژیک ها به صورت مداوم می تواند هزینه بر باشد به همین خاطر امروزه ماژیک های وایت برد شارژی به وجود آمده اند که می توان بعد از تمام شدن رنگ آن ها با شارژ مجدد دوباره از آنها استفاده کرد. اما ماژیک های معمولی معمولا به گونه ای ساخته شده‌اند که بعد از تمام شدن رنگ آن ها دیگر قابل استفاده نمی باشند.

همچنین بخوانید
نکات مهم در نگه داشتن گلس برد رومیزی رنگی

نحوه تشخیص ماژیک وایت برد

ممکن است شما هنگام خرید ماژیک تخته وایت برد شیشه ای با مشکل مواجه شوید و ندانید کدام ماژیک برای تخته وایت برد مناسب است. بهترین راه تشخیص ماژیک وایت برد این است که توسط آن یک رد بر روی یک سطح پلاستیکی و یا شیشه ای ایجاد کنید و با دست آن را پاک کنید اگر به راحتی پاک شد و جوهر آن پخش نشد ماژیک وایت برد می باشد. زیرا ماژیک های وایت برد دارای ماندگاری کمی هستند.

همچنین دومین راه تشخیص ماژیک وایت برد در مشاهده و لمس ماژیک ها می باشد. بهتر است بدانید ماژیک های وایت برد دارای نوک نرمی می باشند و بعد از مدتی کار کردن دچار ساییدگی می شوند و این در حالی است که ماژیک های دیگر دارای نوکی از جنس نمد می باشند که به راحتی دچار ساییدگی نمی شوند.

انواع ماژیک وایت برد

با تولید انواع تخته وایت برد شیشه ای رنگی و کاربرد آنها در مکان های مختلف به این ترتیب انواع ماژیک در انواع و رنگ بندی متنوع تولید و راهی بازار شدند در زیر به معرفی بعضی از انواع ماژیک تخته وایت برد می پردازیم.

ماژیک وایت برد شارژی

این نوع از ماژیک امروزه دارای طرفداران زیادی می باشد. زیرا تقریبا به صرفه تر از سایر انواع ماژیک های وایت برد می باشد. ساختار ماژیک وایت برد شارژی به گونه ای است که یک بار مصرف نیست و می توان چندین بار بعد از تمام شدن شارژ آن دوباره آن را شارژ کرد و از آن استفاده کرد. این موضوع باعث می شود که نیاز نباشد شما همیشه ماژیک بخرید و تنها یک بار ماژیک بخرید و چندین بار آن را شارژ کنید.

همچنین بخوانید
بهترین مارک تخته وایت برد شیشه ای

ماژیک وایت برد تخته شیشه ای

اینگونه از ماژیک ها چون زمینه تخته آنها اغلب سفید یا بیرنگ می باشند. بسیار پررنگ می باشند و در رنگ های مختلفی موجود هستند تا با هر نوع رنگی تضاد ایجاد کنند و تمایلات باشند.

ماژیک وایت برد سفید

انواع مختلف ماژیک گچی  برای نوشتن بر روی تخته های وایت برد شیشه ای رنگی کاربرد دارد. زیرا اینگونه از ماژیک ها به خاطر رنگ سفید بر روی سایر انواع تخته های وایت برد که دارای رنگ سفید هستند به خوبی نمایان نمی شوند اما بر روی اینگونه از تخته ها که دارای رنگ بندی مختلفی هستند به خوبی نمایان می شوند و به خاطر خاصیت آرام بخشی که رنگ سفید دارد می تواند آرامش را به مخاطب انتقال دهد. که همین امر باعث می شود هنگامی که با استفاده از ماژیک وایت برد سفید تدریس شود میزان یادگیری مطالب بیشتر شود.

چگونگی پاک کردن ماژیک غیر وایت برد

ممکن براتون اتفاق افتاده باشد که در حال انجام کار با ماژیک وایت برد باشید ناخواسته جوهر ماژیک به لباس یا دیگر اشیا که وجود دارد منتقل می شود. حال سوال پیش می آید که چگونه ماژیک وایت برد یا غیره وایت برد پاک کنم نگران نباشید می توانید مقاله: روش های پاک کردن لکه‌ ماژیک از روی لباس و پارچه را مطالعه کنید تا اطلاعاتی را در رابطه با این موضوع و روش های اجرای آن بدست باورید.از کجا بفهمیم ماژیک وایت برد است

در بیشتر مواقع هنگامی که قرار است یک مطلب مهم برای برخی از افراد به خوبی بیان شود و فهم موضوع بسیار مهم است از ماژیک سفید برای نوشتن مطالب مهم بر روی تخته استفاده می شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ارتباط با ما

info[at]inko-glassboard.com

تهران، خیابان انقلاب، خیابان ابوریحان، خیابان روانمهر، پلاک ۴۶

تهران، خیابان انقلاب، خیابان ابوریحان، خیابان روانمهر، پلاک ۴۶