ضخامت استاندارد وایت بردهای شیشه ای

ضخامت استاندارد وایت بردهای شیشه ای

ضخامت استاندارد وایت بردهای شیشه ای برای اولین بار در ۲ میل تولید و به بازار عرضه شد که جنس شیشه ساده بود. این نوع از وایت برد به علت ضخامت کم به راحتی شسته می شود و به علت سکوریت نبودن بسیار خطرناک و ایجاد جراحت می کرد. ولی مزایای اصلی آن تبدیل به وایت برد شیشه ای مغناطیسی بود که در آن از مگنت معمولی استفاده می شود.

تخته وایت برد شیشه ای با ضخامت ۵ میل، نوع دوم این وایت بردها به جنس شیشه سکوریت بوده بهترین و استانداردترین ضخامت در انواع خود دارد؛ زیرا از قابلیت سکوریت برخوردار بوده و هم می توان از طریق مگنت آن را به وایت برد مغناطیسی تبدیل کرد. همچنین در ضخامت ۵ میل می توان وایت بردهایی با ابعاد بزرگ یعنی ۲۵۰ سانتی متر و از جنس شیشه تولید نمود که بیشتر جهت آموزش مورد استفاده قرار می گیرد. حال یکی از بزرگ ترین مزیت های این نوع وایت برد قابل پودر شدن آن ها و جبران خسارت برای شخص مصرف کننده می باشد.

وایت برد های شیشه ای با ضخامت ۶ میل با جنس سکوریت، نوع سوم وایت بردها بوده که شیشه ساده برای تولید آن به کار برده می شود و دارای قابلیت سوپر مگنت می باشد؛ بنابراین بدون استفاده از سوپر مگنت نمی توان از این وایت بردها استفاده کرد و در ابعاد ۲۰۰ سانتی متر قابل تولید و عرضه به بازار است. در حالت کلی وایت برد شیشه ای در سه نوع تقسیم بندی و در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد که استانداردترین آن ها، نوع دوم می باشد.

همچنین بخوانید
چگونه ماژیک وایت برد را پررنگ کنیم؟

آنچه در این مطلب می خوانید

ضخامت استاندارد وایت بردهای شیشه ایابعاد استاندارد تخته وایت برد

اندازه تخته وایت بردی که انتخاب می‌کنید به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

فضایی که در اختیار دارید: اگر فضای محدودی دارید، یک تخته وایت برد کوچکتر انتخاب کنید. اگر فضای زیادی دارید، می توانید یک تخته وایت برد بزرگتر انتخاب کنید.

تعداد افرادی که از تخته وایت برد استفاده خواهند کرد: اگر چندین نفر از تخته وایت برد استفاده خواهند کرد، یک تخته وایت برد بزرگتر انتخاب کنید. اگر فقط یک نفر از تخته وایت برد استفاده خواهد کرد، یک تخته وایت برد کوچکتر ممکن است کافی باشد.

نوع استفاده ای که از تخته وایت برد خواهید کرد: اگر از تخته وایت برد برای ارائه ها استفاده خواهید کرد، یک تخته وایت برد بزرگتر انتخاب کنید. اگر از تخته وایت برد برای یادداشت برداری یا نقاشی استفاده خواهید کرد، یک تخته وایت برد کوچکتر ممکن است کافی باشد.

دلایل استفاده از وایت بردهای شیشه ای

ماژیک زمان استفاده از وایت برد شیشه ای آلرژی زا نبوده و مشکلات ناشی از تخته های گچی را ایجاد نمی کند؛ بنابراین تخته سیاه جایگاه خود را به تخته شیشه ای بخشیده است.

به آسانی می توان تخته شیشه ای را به پرده ویدئو پروژکتور تبدیل کرد و با استفاده از ماژیک گچی از مباحث مهم نکته برداری نمود.

یکی از دلایل اصلی استفاده از وایت برد شیشه ای مغناطیسی کاهش هزینه هاست. البته هزینه ماژیک ها نسبت به هزینه گچ ها خیلی زیاد نیست.

همچنین بخوانید
گلس برد سوپر کلیر ابعاد ۴۰*۶۰

ماژیک تخته شیشه ای نسبت به گچ به آسانی در دست مصرف کننده قرار می گیرد و انرژی کمتری برای نوشتن نیاز دارد. درنتیجه بهترین گزینه برای افراد معلوم است. همچنین این ماژیک ها از تنوع رنگ بالایی برخوردار هستند که به راحتی جذب طرفداران خود می شوند.

یکی دیگر از مزایای وایت برد متحرک بودن یا انتقال جابه جایی آن می باشد که مشکل ثابت بودن تخته سیاه را حل نمود.

قابلیت مغناطیسی این وایت بردها یکی از مزیت های ویژه می باشد که با استفاده از مگنت می توان مطالب کاغذی را روی وایت برد چسباند و فرایند آموزش را آسان نمود.

پاک شدن این وایت بردها نسبت به تخته های گچی روز به روز بر طرفداران خود می افزاید.

وایت بردهای جنس شیشه ای قابلیت استفاده از هر دو طرف را دارند که فضای کمتری را اشغال می کنند.

وایت بردهای شیشه ای – گلس برد

گلس برد یکی دیگر از وایت بردهای شیشه ای است که امروزه در شرکت ها، کارخانه ها و دانشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد. این شیشه از جلوه زیبایی ویژه ای برخوردار بوده که در تخته گچی یا وایت بردهای معمولی یافت نمی شود. همچنین گلس برد از شیشه های حرارت دیده ساخته شده است که مقاومت و دوام آن ۱۰ برابر شیشه های معمولی می باشد.

این وایت بردها به وایت برد رنگی معروف بوده که برخلاف دیگر وایت بردها در رنگ های مختلفی به بازار عرضه می شوند. البته برخی افراد خواهان دیده شدن وایت بردهای خود نبوده و می توانند همرنگ دیوار آن را سفارش دهند؛ بنابراین اگر قسمتی از اتاق کار یا آموزش سیاه است می توان از تخته شیشه ای مشکی استفاده کرد؛ و یا بالعکس برخی می خواهند در رنگ اتاق و وایت برد تضاد ایجاد کنند که استفاده از رنگ های جیغ و پرانرژی را ترجیح می دهند که مسلما بر انرژی محیط می افزایند.

همچنین بخوانید
گلس برد سوپر کلیر ابعاد ۹۰*۱۵۰

البته می توان از وایت برد چرخدار استفاده کرد که قابلیت جا به جایی در هر کدام از اتاق ها چه در دانشگاه، چه شرکت و چه کارخانه را دارد.

ضخامت استاندارد وایت بردهای شیشه ای

معایب وایت بردهای شیشه ای

این وایت بردها از قیمت بالایی برخوردار هستند که دلیل آن استفاده از متریال های با کیفیت در تولید بوده و در صورت قدرت خرید، جزء معایب آن ها محسوب نمی شوند. در عوض طول عمر بالایی دارند و به تعویض دوباره نیاز پیدا نخواهند کرد.

انعکاس نورها در آن ها زیاد بوده و خواندن مطالب روی خود را با مشکل مواجه می کند.

سوالات متداول ضخامت استاندارد وایت بردهای شیشه ای

از اصلی ترین استفاده از وایت برد شیشه ای مغناطیسی کاهش هزینه هاست. البته هزینه ماژیک ها نسبت به هزینه گچ ها خیلی زیاد نیست. از دیگر مزایای وایت برد متحرک بودن یا انتقال جابه جایی آن می باشد که مشکل ثابت بودن تخته سیاه را حل نمود. قابلیت مغناطیسی این وایت بردها یکی از مزیت های ویژه می باشد که با استفاده از مگنت می توان مطالب کاغذی را روی وایت برد چسباند و فرایند آموزش را آسان نمود
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ارتباط با ما

info[at]inko-glassboard.com

تهران، خیابان انقلاب، خیابان ابوریحان، خیابان روانمهر، پلاک ۴۶

تهران، خیابان انقلاب، خیابان ابوریحان، خیابان روانمهر، پلاک ۴۶