بهترین نوع ماژیک گلس برد

بهترین نوع ماژیک گلس برد

بهترین نوع ماژیک گلس برد یا تخته‌های شیشه‌ای باید علاوه‌بر ویژگی‌های عمومی یک ماژیک تخت وایت برد، شامل تنوع بالای رنگ و خواصی باشد که جلوه و زیبایی گلس برد‌ها را تحت شعاع قرار ندهد. بیشتر ماژیک‌های گلس برد باتوجه به همین مزیت‌های کیفی و ظاهری تخته‌های مدرن ساخته شده‌اند، وگرنه ماژیک‌های قدیمی وایت‌برد بر روی گلس برد‌ها هم قابل استفاده است. می‌توان نمونه‌های زیادی از ماژیک‌هایی را که مخصوص نوشتن یا نقش زدن روی شیشه ساخته شده‌اند، پیدا کرد اما توجه به نکات کیفی و ماهیتی این ابزار برای انتخابی درست‌تر و مناسب گلس برد‌ها لازم است. آسیب نرساندن به تخته‌ها نیز در کنار متجلی کردن تمام ظرفیت‌های زیبایی ظاهری این ثبت‌کننده‌های‌ ایده و سازمان دهنده‌های مباحث آموزشی از اهمیت زیادی برخوردار است و بهترین نوع ماژیک گلس برد فقط با برآورده کردن این مسائل تعریف می‌شود.

بهترین نوع ماژیک گلس برد

ماژیک گلس برد چیست؟

ماژیک‌های گلس برد همان ویژگی‌های اصلی  ماژیک تخته وایت برد  شیشه ی دارد را دارند که به‌طور خلاصه خشک شدن و پاک شدن سریع است، اما در هماهنگی با ظاهر و ویژگی‌های گلس برد‌ها تغییراتی کرده‌اند. این ماژیک مانند ماژیک‌های معمولی وایت برد از جوهر غیردائمی و پاک‌شدنی استفاده می‌کند که بدون جذب شدن به سطح شیشه، روی آن قرار می‌گیرد و بعد توسط تخته پاک‌کن ناپدید می‌شود. معمولاً از تمامی ماژیک‌های وایت برد هم می‌توان بر روی گلس برد‌ها استفاده کرد، اما از آنجایی که جنس شیشه برای جوهر معمولی ماژیک‌های وایت برد کمی براق است، جلوه و رنگ و همین‌طور ماندگاری خوبی ندارد.

همچنین بخوانید
وایت برد هوشمند چیست؟

ماژیک گلس برد برای جلوگیری از این مشکل، از جوهر‌های غلیظ‌تر استفاده می‌کند تا به نوشته‌ها بر روی شیشه حالتی برجسته بدهد و تأثیر شکست نور را بر روی بیننده به حداقل برساند. همین‌طور برای بیشتر چسبیدن کلمات و نقش‌ها روی سطح صیقلی شیشه، تفاوت‌هایی در ترکیبات جوهر مورد استفاده دارد. رنگ این ماژیک‌ها بسیار متنوع‌تر از ماژیک‌های معمولی است و قدرت و درخشندگی بیشتری دارد. مدت طولانی‌تری روی گلس برد دوام می‌آورد و برخلافه ظاهر برجسته و چسبناک خط‌هایی که ایجاد می‌کند، قدرت پاک‌شوندگی خوبی دارد و هیچ اثری از خود بر روی تخته برجای نمی‌گذارد. ویژگی‌های اصلی ماژیک شیشه‌ای و تفاوت آن با ماژیک معمولی موارد ذکر شده است و به‌نوعی می‌توان آن‌ها را ارتقا دهنده کیفیت ماژیک‌های معمولی وایت برد تلقی کرد و هم برای تخته‌های شیشه‌ای و هم برای تخته‌های سفیدِ معمولی مناسب دانست.

انواع ماژیک گلس برد

بهترین ماژیک‌های گلس برد بیشتر با سیستم جریان آزاد جوهر مایع کار می‌کنند، اما در برخی از مدل‌ها نوک‌های نمدی هم به کار گرفته می‌شود که آن‌ها را بیشتر به ماژیک‌های معمولی وایت برد شبیه می‌کند.

۱- ماژیک مایع:

شناخته شده‌ترین نوع ماژیک گلس برد، ماژیک مایع است که با جریان آزاد جوهر کار می‌کند. البته این جریان در این نوع ماژیک زیاد هم آزاد نیست و کاربر نباید نگران خروج کنترل نشده جوهر باشد. در قسمت نوک این ماژیک‌ها توپک‌هایی تعبیه شده تا هم جلوی ریزش جوهر را بگیرد، هم به گسترش و پخش یکدست آن روی شیشه کمک کند. درخشندگی رنگ، تنوع اندازه خط، تنوع بالای رنگ، کاربری راحت و… از مهم‌ترین مزیت‌های این نوع از ماژیک‌ها است و برای همین هم بیشترین مصرف و محبوبیت را بین کاربران گلس برد دارد.

همچنین بخوانید
فواید استفاده از تخته پاکن مخصوص برای تخته وایت برد شیشه ای

بهترین نوع ماژیک گلس برد

۲-ماژیک گلس برد سفید:

طراحان ماژیک گچی مایع، ویژگی نوستالژیک لوله کچ‌های قدیمی را با کاربری جدید ترکیب کرده‌اند تا جنبه‌ی دیگری به ظاهر مدرن گلس برد‌ها اضافه کرده است . این نوع ماژیک، به‌نوعی برای کشیدن طرح‌های جذاب و حتی پیچیده روی گلس برد مناسب است. جوهر آن خیلی زود خشک می‌شود و جلوه‌ای بی نظیر در استفاده از تخته وایت برد شیشه ای رنگی به نوشته‌ها و طرح‌ها می‌دهد.

۳- ماژیک شیشه‌ای نوک نمدی:

این نوع ماژیک گلس برد، بیشترین تشابه را به ماژیک‌های معمولی قابل پاک‌شدن دارد، اما خلوص و غلظت رنگ در این‌ها هم مثل سایر ماژیک‌های مخصوص تخت وایت برد شیشه ای، بالا است و با تنوع رنگ گسترده‌ای هم عرضه می‌شود.

۴- ماژیک گلس برد مغناطیسی

البته مغناطیسی بودن بیشتر یک ویژگی است تا نوع ماژیک، اما چون این ویژگی خیلی مناسب گلس برد‌ها است، در قالب یک نوع ماژیک مخصوص این تخته‌ها عرضه می‌شود. همان‌طور که می‌دانید گلس برد ظاهر مینی‌مال و مدرنی دارد و برای نگه‌داشتن تخته پاک‌کن یا یادداشت می‌تواند از خاصیت مغناطیسی  مگنت‌تخته وایت برد  استفاده کند، پس یک ماژیک شیشه‌ای مغناطیسی هم خیلی می‌تواند هماهنگ با ویژگی‌های آن عمل کند.

بهترین نوع ماژیک گلس برد

قیمت ماژیک گلس برد

ماژیک‌های گلس برد معمولاً از ماژیک‌های معمولی قیمت بالاتری دارند، اما نوع و ویژگی‌های برتر خرید آن‌ها را منطقی جلوه می‌دهد. نمونه‌های نوک نمدی تقریباً هم‌قیمت ماژیک‌های معمولی وایت برد هستند و برای نوشته‌های زمینه هم بیشتر از همین‌ها استفاده می‌شود. کم‌تر کاربری از ماژیک‌های کچ مایع یا حتی از ماژیک جوهر مایع برای تمام کار‌ها روی گلس برد استفاده می‌کند، پس استفاده کم‌تر از آن‌ها و طولانی بودن فواصل خرید، درنهایت قیمت بالاترشان را توجیه می‌کند.

همچنین بخوانید
گلس برد سوپر کلیر ابعاد ۷۰*۱۴۰
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ارتباط با ما

info[at]inko-glassboard.com

تهران، خیابان انقلاب، خیابان ابوریحان، خیابان روانمهر، پلاک ۴۶

تهران، خیابان انقلاب، خیابان ابوریحان، خیابان روانمهر، پلاک ۴۶